לא מעט אנשים יודעים כבר מגילאים צעירים במה הם ירצו לעסוק. יש אנשים ברי מזל שכבר מגיל חמש יודעים לומר שהם רוצים להיות רופאים, עורכי דין או טייסים. עם זאת, האם זה באמת הרוב? והאם כל האנשים יודעים לומר באיזה מקצוע הם בוחרים? התשובה היא כמובן לא. לכן, אם גם אתה תוהה איך לדעת מה אתה רוצה ללמוד באוניברסיטה ואם גם אתה הולך קצת לאיבוד, תוכל להתנחם בעובדה שאתה ממש לא לבד. לא כולם יודעים והאמת היא, שרבים מאיתנו בוחרים מקצועות בהתאם להמלצות של ההורים או בהתאם למה ש"דוחפים" אותנו ללמוד. לכן, אם כן חשוב לך להקשיב לקול הפנימי שלך ולבחור בצורה נכונה את התחום שאותו אתה הולך ללמוד, לפני הכול כדאי שתיקח את הזמן. תנשום עמוק ואולי אפילו כדאי שתצא לטיול הגדול של חייך, כי בהחלט יכול להיות שבמסגרת הזאת תיחשף ללא מעט רעיונות שאולי בכלל לא היית מודע לקיומם.
השילוב שבין הלב והראש
בסופו של דבר, כאשר אדם מנסה לבחור משהו ללמוד באוניברסיטה, טבעי שהוא יחפש את המקצוע שהכי נכון לו. מה שכן, אנחנו רוצים להזכיר לך שגם יותר מידי רומנטיקה עלולה להיות בעייתית. משמעות הדברים היא שאם יש תחום שיכול לעניין אותך אך אתה כלל לא צופה שתהיה לך בו פרנסה, כלל לא בטוח שזה שווה את ההשקעה שלך. עדיף בכל זאת לבחור תחום שמצד אחד יעניין אותך ויעורר אותך מבחינה רגשית, אך מצד שני, עדיף שזה יהיה תחום שיאפשר לך להרוויח. אל תשכח שבסופו של דבר אתה נכנס למסגרת הזאת, מתמסר ולומד לא מעט שנים כדי שתוכל לפרנס את עצמך. לכן, אם אתה יכול למצוא משהו שיכול להניב לך גם פרנסה ועניין מבחינת העבודה עצמה, זה עדיף כמובן.
בדוק את הריאליות של הבחירה שלך
עוד נקודה שהרבה פעמים אנשים שוכחים להתייחס אליה, זו השאלה האם מדובר על תחום שהוא באמת ריאלי מבחינתך. כלומר, אם אין לך תעודת בגרות או שיש לך ציון מאוד נמוך בפסיכומטרי, האם באמת כדאי לך להתעקש על לימודי רפואה בישראל? או שאולי כדאי במצב כזה לחשוב על אלטרנטיבה ופשוט ללמוד רפואה במקום אחר? רק אם תדע לשלב בין הנתונים שלך בשטח, בין תנאי הקבלה ובין מה שיכול לעניין אותך ולהניב לך פרנסה – תדע שאתה בוחר את התחום הנכון. בנוסף לכל אלה, לא מומלץ להתחיל ללמוד מקצוע מסוים באוניברסיטה ואז לעבור בין הרבה חוגים ופקולטות שונות, כי בסופו של דבר זה עלול לגרום לך לבזבז זמן יקר. לכן כדאי להתחיל ולסיים, כי תמיד תוכל בעתיד פשוט לעשות עוד תואר או להרחיב את הידיעות שלך גם לתואר שני.