קורס MBSR – שיטה שתשנה לכם את החיים

לחץ נפשי, חרדה ואף דיכאון הן מילים המוכרות לכולנו, מכיוון שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו ומהשגרה העמוסה והלוחצת.

קורס MBSR הוא קורס מיינדפולנס אשר מטפל באופן נקודתי בדיכאון וחרדה.

במאמר הבא נסביר כיצד הקורס יכול לשפר את חייכם בצורה משמעותית.

ראשי התיבות של MBSR הן Mindfulness based stress reduction. ובתרגום לעברית – הפחתת מתח בגישת מיינדפולנס.

למי שאינו מכיר את גישת המיינדפולנס, כעת שואל על איזו גישה מדובר. התשובה לשאלה בניסוחו של מפתח קורס ה – MBSR, ג'ון קבט זין היא –

"מיינדפולנס היא פיתוח תשומת הלב למה שקורה מרגע לרגע, מתוך כוונה, ללא העדפה וללא שיפוטיות".

 

 כיצד עובר קורס מיינדפולנס בגישת MBSR?

כפי שציינו, הקורס פותח על ידי מדען ידוע בשם ג'ון קבט זין, במרכז רפואי בעיר מסצ'וסטס בשנת 1979.

תחילה, קהל היעד היו אנשים שטופלו במרכז אשר התמודדו עם כאב. תוצאות הקורס היו מוצלחות ביותר שכן הן הקלו על המשתתפים והם אכן חשו בהפחתת הסטרס והכאב שסבלו מהם קודם.

ההקלה הייתה בעיקר בתחושת עוצמת הכאב, אבל חל שיפור משמעותי גם באיכות חייהם ובהתמודדות עם הכאב בפרט. השיפור התבטא בכך שהמטופלים העידו כי הם מרגישים פחות חרדים ומודאגים ממה שצופן העתיד וחשו יכולת התמודדות משופרת בתפקוד היום – יומי שלהם.

יתרה מכך, הפציינטים העידו כי חל שיפור משמעותי באיכות השינה שלהם ובתפקודים נוספים כמו יכולת הריכוז, יצירתיות ואופן קבלת ההחלטות שלהם הפך שפוי ובריא יותר.

 

תוצאות קורס MBSR

גישת המיינדפולנס מפתחת רוגע ומקנה יכולת התמודדות עם לחץ נפשי והפחתת הכאב.

הקורס נערך לרוב לאורך 9 שבועות, בהן המשתתפים יתרגלו מדיטציה תוך כדי הקורס וכן יתבקשו לתרגל מדיטציה בחיי היום יום שלהם בבית.

הקורס משלב את תרגול המדיטציה עם תכני לימוד של גישת המיינדפולנס אשר מאפשרת הפחתה משמעותית בתחושות המתח ומשפרת את הדפוסים ההתנהגותיים שנטמעו בראשנו במהלך השנים.

קורס MBSR זכה לתשואות רבות בקהילה המדעית, וכיום קיימים אינספור מחקרים מדעיים אשר מוכיחים את ערך ותוצאות תרגול מיינדפולנס ואת התוצאות החיוביות שהאנשים אשר הכניסו את הגישה לחייהם נהנים מהן.

 

משנה את האופן שבו אנו חיים את חיינו

משתתפי הקורס מעידים על תחושות של ערנות, מרץ, שיפור במערכות היחסים וכן תחושת חוזק במערכת החיסונית בגופם, התמודדות מקלה עם כאבים או מחלות, שיפור באופי השינה ויכולת קבלת החלטות מושכלת, בריאה וחיובית הרבה יותר.

הקורס מעניק ירידה משמעותית ברמת הסטרס הנפשי והגופני יחדיו, ומקנה למשתתפים חוסן נפשי אמיתי.

תרגול שיטת ה – MBSR אינה משנה את פני המציאות שלנו, אך מקנה לנו את היכולת לפתח גישה בריאה יותר למציאות הקיימת, לעצמנו וכמובן ביחס חיובי לאנשים בחיינו.

 

חלק מפאזל

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email