איך בוחרים תאורה נכונה לבית?

פעמים רבות כאשר אנשים מעצבים את חלל המגורים שלהם הם נוטים להתמקד תחילה בדברים הגדולים: הספות, השולחנות צבע הקירות והשטיח, כל דבר בעל פני שטח גדולים אשר יסייע ליצור את האווירה הרצויה. יחד עם זאת אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר להגדרה נכונה של חלל עובר מעל ראשינו, תרתי משמע. תאורה נכונה יכולה לעשות הבדל דרסטי בכל חלל. כיצד אפוא נדע לבחור את התאורה הנכונה לחלל המגורים שלנו? כתבה זאת תאיר לכם את הדרך.

 

המשמעות העיצובית של צבע הנורה

גם אם התקנתם בדירה שלכם את גופי התאורה המרשימים והיפים ביותר, אם לא תדעו לבחור את צבע האור הנכון לצרכים שלכם לא תהנו מחלל המגורים שלכם באותה מידה. כאשר מדובר בתאורה של חלל מגורים ישנם שני צבעים נפוצים לנורות: אור לבן, המכונה לעיתים אור יום ואור צהוב או אור לבן חם.

אור לבן חם יעניק לחלל הרגשה חמימה נעימה ואינטימית. במידה ומדובר בחלל עבודה או חלל בו אתם נוהגים לקרוא מומלץ לשלב ביחד נורות של אור לבן ונורות של אור לבן חם על מנת להגיע לאיזון נעים. מומלץ בחום להתרחק מתאורה של אור לבן בפני עצמו שכן תאורה כזאת יוצרת חלל מנוכר, קר ולא נעים.

 

תאורה חסכונית

מעבר לנורות חסכוניות טומנת בחובה יתרונות רבים. ראשית החיסכון האנרגטי יתבטא בהכרח בחיסכון כלכלי ועשוי להוביל לצמצום משמעותי בחשבון החשמל החודשי שלכם. שנית, ויש שיגידו שאף חשוב יותר, לחיסכון האנרגטי יש חשיבות רבה ברמה העולמית  שכן בארץ החשמל המופק מתבסס על מקורות אנרגיה מתכלים אשר מסבים נזק רב לסביבה, מפרים את האיזון האקולוגי ואף תורמים ישירות להתחממות הגלובלית.

כמו כן, נורות חסכונית מסוימות יוצרות אור נעים יותר בהשוואה לנורות הפשוטות ולא מתחממות באותה מידה. יתר על כן, בשנים האחרונות מחירם ירד בצורה דרסטית ועתה הן נמכרות במחיר נגיש לכל ולכן מומלץ להתחיל לעבור לשימוש בנורות חסכוניות שכאלו.

 

סגנון גופי תאורה

כאשר באים לבחור גופי תאורה לחלל מסוים יש לקחת בחשבון מספר גורמים אשר יכולים לסייע לנו לעשות את הבחירה האופטימלית שתוציא מהחלל המדובר את המקסימום מבחינה עיצובית. ראשית, גובה התקרה, כאשר מדובר בתקרה נמוכה יחסית או בחלל קטן מומלץ לבחור גופי תאורה צמודי תקרה אשר יסיעו ליצור תחושה אוורירית של חלל פתוח. הכנסת גוף תאורה תלוי וגדול בחלל שכזה עשוי ליצור תחושה של עומס ואף להפריע בזווית העין.

עבור חללים עם תקרות גבוהות ההפך הוא הנכון וכדאי לבחור בגופי תאורה אשר נתלים נמוך יותר ויתנו לחלל אופי ותחושת חמימות. בנוסף מומלץ להוסיף בחללים שכאלה גופי תאורה עומדת אשר יוסיפו אור בפינות חשוכות ואף יתרמו למראה הכללי של החלל.

הוספת גופי תאורה לחלל המגורים היא לכאורה תוספת קטנה אך למעשה מדובר במרכיב משמעותי וכאשר הבחירה נעשית בצורה נכונה, תאורה יכולה לשדרג כל חלל בקלות ובמהירות.

 

תאורה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים