איך יודעים מה כדאי לי ללמוד?

יש מי שסבורים שרק צעירים בסביבות גיל העשרים חווים קושי במציאת מקצוע מתאים לאחר שהם יוצאים מהמסגרות הלימודיות והשירות למדינה. אבל האמת היא, שמדובר בתחום שעשוי לבוא לידי ביטוי אצל אנשים רבים, בגילאים שונים. אנחנו בעצמנו חווינו את המצב הזה מקרוב והחלטנו לסייע למי שעדיין נמצאים בו. לכן, כתבנו את המדריך שיאפשר לכל אחד לדעת – איך יודעים מה כדאי ללמוד? הישארו אתנו ותגלו את התשובה לשאלה שמטרידה אתכם.

 

הגורמים שסייעו לנו בהליך

כפי שאתם כבר יודעים, ציינו בפסקת הפתיחה שגם אנחנו תהינו עד לא מזמן לגבי העתיד המקצועי שלנו. כולם מסביב זרקו לנו עצות שרק גרמו לנו להתבלבל עוד יותר. בסופו של דבר, בחרנו לעבור את ההליך שלנו בדרך הייחודית לנו. במקום לבחור תואר שאולי יכול לעניין אותנו או קורס באוניברסיטה הפתוחה, החלטנו לעשות צעד משמעותי ששינה לנו את החיים. אם הגעתם לכאן, כדאי שתדעו שהחיים שלכם צפויים גם כן להשתנות אם תיישמו את הצעד המתאים לכם בנושא.

 

מה הצעד שעזר לנו להבין מה כדאי לנו ללמוד?

הצעד שעזר לנו היה ההחלטה לארגן מוצ'ילה ולטוס להודו. כן, שמעתם נכון. היו מי שחשבו שאנחנו בורחים מהקושי שלנו. אבל מי שמכיר את הודו וטייל בה, יודע שיש בה קסם שמאפשר לכל אחד להגיע לתשובה שנכונה לו. טסנו להודו בפעם ה-1 עם תהייה בנוגע ללימודים. לאורך כל הטיול דיברנו על הנושא עם מטיילים וקיבלנו מכל אחד מהם הכוונה מקצועית. אבל לא מעיקה כמו זו שקיבלנו בארץ. אלא הכוונה שנגעה בנו ואפשרה לנו לאט- לאט להבין את המקום שלנו.

 

איך אתם תוכלו לדעת מה כדאי לכם ללמוד?

אם אתם רוצים לדעת מה אתם צריכים ללמוד, אתם צריכים קודם כל להפסיק לחשוב על זה. כשנמצאים במחשבה תמידית על הנושא, כאן בארץ, הדבר מכניס ללופ בלתי נגמר של מחשבות שלא מובילות לשום מקום טוב. אתם צריכים לבדוק שהודו מתאימה לכם ואם כן, לצאת ולחפש את עצמכם. שימו לב, אלו כמה קריטריונים שיאפשרו לכם לדעת אם הודו היא המקום בשבילכם:

  • אתם מסוגלים להתמודד עם קצת לכלוך
  • יש בכם חיבור לרוחניות או שאתם רוצים להתחבר
  • אין לכם בעיה לטייל לבד

 

ומה אם הודו לא מתאימה לכם?

אם הודו היא לא הכוס תה שלכם, אתם יכולים להישאר בארץ ולקבוע פגישה במכון שיאפשר לכם לקבל הכוונה מקצועית. מדובר במקום שיש בו אנשי מקצוע שיודעים איך לבדוק באופן מעמיק את תחומי העניין שלכם, לחבר אותם עם היכולות שלכם ולהגיד לכם מה כדאי לכם ללמוד, בלי שתקנו כרטיס טיסה ותחוו נסיעה נוראית מלה למנאלי.

 

אז מה המסקנה?

המסקנה היא שהודו מסדרת את הראש אבל תמיד אפשר גם להישאר קרוב, בארץ, ולקבל הכוונה מקצועית.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים