איך להגיש עבודה סמינריונית טובה במהירות

גולת הכותרת של סיום לימודי תואר ראשון היא עבודת המחקר הרשמית שלכם. בשונה ממטלות הגשה שנתקלתם בהם באקדמיה, עבודה סמינריונית מצריכה מקר מקיף מאוד, נפח גדול של עמודים וטיעונים קונקרטיים שתומכים במחקרים שבהם אתם משתמשים. נשמע מסובך? לא יודעים איך להתחיל? הצעד הראשון הוא הקשה ביותר, אך אם תיצמדו לטיפים המפורסמים במאמר, תגלו שהתהליך יותר זורם ממה שנשמע.

 

מה זה עבודה סמינריונית?

אתם לא אמורים לשאול את זה, אבל העבודה הזו מרכזת ואמורה לסכם את כל החומר של התואר שלכם. מעיי הוכחה אקדמית שהבנתם מה אתם לומדים. סיכום של קורסים פרו – סמינריונים בתכנים רלוונטיים לתואר שלכם.

 

ספרות מקצועית

כשעולה בראשכם נושא כללי שבו אתם מתעניינים, הדבר שיעזור לכם יותר מהכל למקד אותו לנושא מחקר ספציפי הוא מאמרים, חומרי קריאה מקצועיים וסקרים. בלי חיפוש מינימאלי של לפחות 3 מאמרים ומדריך מקצועי אחד לפחות שרלוונטי לנושא שלכם – העבודה שלכם לא תחזיק מים. שאלת מחקר אמורה להיות מבוססת על מחקרים קיימים ולאשר אותם (ובמידת הצורך או אופי העבדוה – לנסות להפריך אותם).

 

מציאת שאלת המחקר

אם הזמן דוחק בכם ועדיין לא התחלתם לכתוב עבודה סמינריונית, אתם לא תוכלו להתחיל את התהליך עד שתבינו מה נושא העבודה. ערכו סיעור מוחות תוך כדי חיפוש מחקרים הקשורים לשאלות ולרעיונות שאתם מעלים. זכרו, בשלב זה אין תשובה לא נכונה. חפשו כל אפשרות וברגע שאתם מוצאים שאלה קונקרטית ורלוונטית, היצמדו אליה! העזרו בשאלות שונות כמו "איפה", "איך", "מתי", "למה" כדי להוביל את עצמכם גם לתהליך חשיבה פרודוקטיבי, גם כגורם שיסייע לבנות את העבודה וגם כדי לסייע לכם לאסוף מידע רלוונטי.

 

חלוקה לשלבים

כשהזמן קצוב, עבודות סמינריוניות יכולות להראות כמו אסופת מידע לא מאורגנת. כדי לעמוד במשימה ובכדי להפיק את המיטב בזמן קצר, עליכם להיות מוקדים ביותר ולעבוד לפי שלבים מסודרים:

  1. שלב 1 – קריאת ספרות מקצועית ומחקרים ובעזרתם לנסח שאלת מחקר מקורית
  2. שלב 2 – רישום התזה שלכם, שעליה להכיל את שאלת המחקר שלכם ואת נקודת המבט שלכם על נושא המחקר
  3. שלב 3 – כתיבת החלק העיקרי של העבודה
  4. שלב 4 – ניסוח המבוא
  5. שלב 5 – ניסוח סיכום העבודה

 

מחויבות מיידית

אם הגעתם לשלב שבו פשוט אין לכם זמן – זה הזמן להקריב. לא מדובר בטיפ אקדמי, אלא בעצה פרקטית ובנקודת יסוד מחשבתית קריטית. אין לכם זמן לכתוב עבודה סמינריונית? זה הזמן לוותר על הדברים הקטנים. קחו הפסקה מהעבודה, תוותרו על זמן עם החברים ושכחו מלצאת בשבוע הקרוב. חלילה סגנות, אבל לפחות שבוע שלם תתמסרו לעבודה הזו. 3 או 4 שנות לימודים לא שוות את העצלנות והוויתור העצמי בשלב האחרון של התהליך האקדמי.

עבודה סמינריונית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם