איך להקים עסק בארה"ב?

אנשי עסקים ישראלים רבים בוחרים להשקיע את מרצם והונם בהקמת עסק מחוץ לגבולות הארץ.

הקמת עסק במדינה גדולה כמו ארה"ב לאנשי עסקים כאלה נראית כמו הזדמנות מושלמת – מדינה ענקית עם פוטנציאל עצום להצלחה, קשרים הדוקים עם מדינת ישראל והמון לקוחות פוטנציאלים.

מי צריך יותר מזה?

אבל האמת היא קצת יותר מורכבת. אז מה חשוב שתדעו, רגע לפני שאתם יוצאים להרפתקה כלכלית?

 

משקיע ישראלי? ברוך הבא לארצות הברית של אמריקה

עד לפני כמה שנים, הקמת עסק בארה"ב עבור אזרחי ישראל הייתה כרוכה בתהליך ארוך ומסובך.

אבל אז, בהנהגת ממשל אובמה, נחתם הסכם המאפשר קבלת אשרת עבודה על סמך השקעה, המקל מאוד על התהליך והופך אותו כדאי עבור ישראלים רבים.

יחד עם זאת, התהליך אינו פשוט ולכן חשוב להיעזר בשירותיו של רואה חשבון אמריקאי, עם הבנה מספקת, או עבודה צמודה לרואה חשבון ישראלי.

כיום, כדי לקבל אשרת עבודה בארה"ב, צריך אזרח ישראלי להוכיח כי יש בידיו הממון הדרוש להשקעה הרצויה וכי יש לו כוונה ממשית לעשות בה שימוש בתוך גבולות ארה"ב.

ההון הדרוש צריך להיות גבוה מספיק כדי ליצור מקומות עבודה עבור אזרחים אמריקאים:

מספרות, מסעדות, חנויות מכולת, נציגויות מסחריות של חברות ישראליות בארה"ב, חברות סטארט אפ, אנשי עסקים, יהלומנים, השקעות בנדל"ן שאינן השקעה במניות נדל"ן וכן הלאה.

  • חשוב לדעת כי מכירת העסק תביא לביטול האשרה, אלא אם תחליטו להשקיע את הסכום בהקמת עסק חדש בגבולות ארה"ב.

 

המשמעות הנוספת של עסקים בארה"ב

בשנים האחרונות נכנסו לתוקף תקנות נוקשות של רשויות המס האמריקאיות שמטרתן להילחם בהון השחור, בין היתר על ידי אכיפה של חובת הדיווח ותשלום מיסים גם על אזרחים אמריקאים שחיים בארצות אחרות וגם על אנשי עסקים שאינם אמריקאים, אך יש להם עסקים בארצות הברית.

משמעות הדבר היא כי אם אתם אזרחים ישראלים ויש לכם עסקים בארה"ב – גם אם אינכם שוהים, או גרים שם, תצטרכו לדווח על הכנסותיכם ולשלם מיסים לפי החוק האמריקאי.

גם אם נסו להתחמק מתשלום, קחו בחשבון שהרשויות בישראל מחויבות לדווח לרשויות האמריקאיות ולכן קשה מאוד עד בלתי אפשרי להימנע מאכיפה קשוחה של ה IRS.

 

הפתרון – רו"ח אמריקאי שמטפל בישראלים

קשרים הדוקים בין שתי המדינות הולידו כבר מזמן מערכות יחסים מורכבות בין אזרחים ישראלים לרשויות האמריקאיות.

משרדי רו"ח אמריקאים המטפלים באזרחים ישראלים עובדים באופן הדוק עם רו"ח ישראלים, כך שהלקוח מקבל מעטפת מלאה ושלמה של שירותי דיווח ומיסוי, כדי לא ליפול בין הכסאות.

שירותים אלה מאפשרים בין היתר לקבל הטבות והחזרי מס, לתאם תשלום מיסים בין המדינות ולהפחית את שיעורי המס.

 

לסיכום

הקמת עסק בארה"ב עשויה להיות משתלמת ביותר למי שמוכן לשחק לפי הכללים הקשוחים של האמריקאים – לעבוד קשה, להתנהל בהגינות ולהרוויח הרבה כסף.

 

מדד עסקי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים