איך להשתמש בטאבון – המדריך המלא

אחד הטרנדים החמים בעולם הבישול הביתי הוא שימוש בטאבון. יותר ויותר בשלנים מבינים כי שימוש בטאבון ביתי מסייע להעשרת התפריט הקולינרי והקפצת רמת התוצרים כמה רמות למעלה.

טאבון ביתי מאפשר בישול, אפייה, עישון וצלייה של קשת רחבה ביותר של מאכלים, החל באפיית מאפים שתוכלו למצוא בקונדיטוריות היוקרתיות ביותר וכלה בסטייק צלוי או מעושן.

מה עומד מאחורי התנור שכבש את עולם הבישול, וכיצד משתמשים בו בדרך הטובה ביותר? כל זאת ועוד בכתבה הבאה.

 

מתקופת המקרא ועד 2020: הדרך שעבר הטאבון

בבסיס, טאבון הוא אמצעי אפייה עתיק ביותר כאשר עדויות לשימוש בו קיימות עוד מתקופת המקרא. בתקופות אלה היה נהוג להשתמש בטאבון בעיקר באזורים שהיו דלים בחומרי בעירה שכן טאבון משמר חום בצורה מוצלחת ומאפשר חיסכון בעץ או כל חומר בעירה אחר.

מאז ועד היום עבר הטאבון אבולוציה ושכלולים שונים – חלקם ממש בשנים האחרונות. כל ילד מכיר עוד מהגן את הטאבון שאופים איתו פיתות: משטח מתכת שמעליו כיפה שתחתיה מבשלים את מה שרוצים לבשל. בעוד שטאבונים כאלה קיימים ונמכרים, ישנם בשוק טאבונים מסוגים אחרים: טאבונים בצורות שונות, וכן טאבונים המשתמשים בחומרי בעירה אחרים כגון גז. בשוק קיים מבחר מגוון, וכל אחד יוכל למצוא את מה שמתאים לו.

 

בישול בטאבון ביתי – כך תעשו זאת

כדי לקבל את חוויית הבישול האיכותית ביותר ותוצרים ברמה שתספק אתכם, מומלץ מאוד להצטייד באביזרים נלווים:

 

כפפות:

טאבון מסוגל להגיע לטמפרטורה של עד 500 מעלות צלזיוס בזמן קצר, ואין צורך להכביר במילים על הצורך בהגנה עבור כפות הידיים שלנו שבאות במגע עם הטאבון ועם מה שיוצא ממנו.

 

מחבת ברזל יצוק:

באמצעות מחבת ברזל יצוק תוכלו להרחיב את סוגי המאכלים שניתן לבשל בטאבון ולהשתמש בו למטרות שונות.

 

מרדה:

טאבון ביתי הוא כלי מעולה לאפייה – אך לשם כך צריך גם מרדה שתשמש אתכם באפיית פיצות ומאפים מקצועיים.

 

כף עץ:

כף עץ תסייע לכם להכניס ולהוציא מהטאבון פיצות ומאפים שונים בבטיחות ללא חשש מכוויות.

 

דברים שכדאי לדעת בטרם קונים טאבון

רגע לפני שאתם בוחרים את הטאבון המתאים עבורכם, שימו לב כי הטאבון מתאים בעיקר לבתים עם חצר או מרחב חיצוני המתאים לבישול. עם זאת, גם במידה ואין לכם מרחב כזה תוכלו תמיד לרכוש טאבון נייד וקומפקטי המתאים לטיולים.

 

היכן מומלץ לקנות טאבון ביתי?

השוק מציע כיום אפשרויות מגוונות, ומומלץ לבצע את הרכישה בחנות המתמחה בכך שתוכל לסייע לכם בבחירת האפשרות המתאימה לכם. Sousvide היא חנות הממוקמת ברמת גן ומשווקת אמצעי בישול מתקדמים כולל דגמים רבים של טאבונים בייתים המיוצרים על ידי החברות המובילות בשוק. צוות החנות מקצועי ויסייע לכם בבחירת המכשיר המתאים ביותר ובמחירים הנוחים ביותר בשוק.

 

 

מאפים בבישול

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים