איך להתכונן למבחן פסיכומטרי?

החלטתם לגשת לפסיכומטרי? הבחינה הפסיכומטרית היא מבחן המשמש מפתח לקבלה ללימודים אקדמאים, מדובר במבחן ארוך הבוחן יכולות מגוונות. במאמר הקרוב ריכזנו עבורכם כל מה שצריך לדעת על בחינה פסיכומטרית.

 

מה כוללת הבחינה?

הבחינה מורכבת מכתיבת מאמר ולאחריו שמונה פרקים כאשר כל פרק עוסק באחד משלושת התחומים הבאים – מילולי, כמותי ואנגלית. לכתיבת המאמר יעמדו לרשותכם 30 דקות ולכל פרק 20 דקות.

 

כמה זמן מראש לומדים לבחינה?

לרוב תקופת הלימוד מתפרסת על בין חודשיים לשלושה חודשים. אם אתם מעדיפים לפרוס את הלימוד כך שיהיה פחות עמוס מומלץ להתחיל ארבעה חודשים לפני הבחינה.

 

האם ניתן לעבוד במקביל ללימודים?

האמת שהתשובה לשאלה הזאת היא שלכל אחד מתאים משהו אחר. כדאי  לדעת שחודש לפני הבחינה העומס עולה ולכן רוב הנבחנים בוחרים שלא לעבוד או לפחות להוריד בכמות המשמרות.

 

איך מתחילים

קודם כל מומלץ לעשות "טבילת אש" קטנה ולנסות לפתור מבחן פסיכומטרי לדוגמא. כך תקבלו חוויה ראשונית ותדעו לקראת מה אתם באים. אל דאגה, הפעם הראשונה היא הקשה ביותר – יש לכם עוד זמן רב להשתפר.

 

שלב שני

חשוב לזכור כי הבחינה הפסיכומטרית נועדה לסייע לכם בקבלה ללימודים, לכן כדאי לחשוב מראש מהו ציון היעד שלכם.

 

אבל אין לי מושג מה אני רוצה ללמוד!

לא כל מי שניגש לבחינה הפסיכומטרית יודע מה בדיוק הוא רוצה ללמוד אך בכל זאת כדאי לכוון למטרה מסוימת. יעד מוגדר יעזור לכם להצליח להשקיע יותר בלימודים ולהשיג תוצאות טובות.

 

איך בוחרים יעד?

אם אתם עדיין מתלבטים מה ללמוד, מומלץ להסתכל איזו אופציה מבין התארים שחשבתם עליהם דורשת את הציון הגבוה ביותר – כך תוכלו לפתוח לעצמכם יותר הזדמנויות כשתקבלו את ההחלטה הסופית מה ללמוד.

 

מהי צורת הלימוד הנכונה עבורי?

לאחר שחוויתם את הבחינה וחשבתם על ציון אליו אתם שואפים חשוב להבין מהי אסטרטגית הלימוד האידיאלית בשבילכם. האם נכון לכם ללמוד לבד או עם מורה? האם אתם מעוניינים ללמוד בכיתה עם מספר תלמידים או לקחת שיעורים פרטיים? בזום או באופן פרונטלי? מהו התקציב שלכם?

 

יום הבחינה

ביום הבחינה חשוב לא לשכוח להביא: תעודה מזהה – תעודת זהות או רישיון נהיגה בתוקף, קלמר עם מספר עפרונות ומחקים (כדאי תמיד להביא יותר מאחד), סטופר (!!), אטמי אוזניים, אישור בחינה – ניתן להוציא מאתר המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, סוודר למקרה והכיתה תהיה קפואה ומשהו טעים להרים את הסוכר במקרה הצורך.

 

סיכום

הבחינה הפסיכומטרית היא המפתח שלכם לעולם האקדמי, חשוב להתכונן אליה באופן שיביא אתכם הכי מוכנים שאפשר למעמד הבחינה. תרגלו בחינות קודמות, בחרו ציון יעד אליו אתם שואפים והתאימו את צורת הלימוד כך שתהיה נכונה עבורכם. אל תשכחו לבוא רגועים ואופטימיים – אתם לגמרי מסוגלים להצליח!

תלמידה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים