איך להתמודד עם בריונות ברשת?

ההתפתחויות הטכנולוגיות והעולם הדיגיטלי של ימינו הביאו איתם שינויים רצויים ומבורכים בכל התחומים, והפכו את חיינו ואת דרכי התקשורת בין בני אדם לקלים, מהירים ונגישים יותר. אך לא רק דברים טובים הגיעו דרך העולם הדיגיטלי – בשנים האחרונות אנו מגלים יותר ויותר על הצדדים המסוכנים והרעילים של האינטרנט, ובראשם תופעות כמו בריונות ברשת והטרדות מיניות ברשת. כיצד ניתן להתמודד עם תופעות אלו?

 

על התופעות השליליות של עולם האינטרנט

העולם הדיגיטלי והרשתות החברתיות מלוות אותנו לאורך כל שעות היום – החל מהרגע שאנו קמים בבוקר (כאשר רבים מאיתנו מתוך הרגל בודקים את ההודעות שקיבלנו בלילה, את המייל ואת הרשתות החברתיות), ממשיך לאורך שעות היום כאשר הפלאפון והמחשב צמודים אלינו, ועד לשעות הלילה לפני שאנו הולכים לישון.

עולם האינטרנט אמנם משמש אותנו לרוב למטרות טובות, כמו למטרת שמירה על קשר עם קרובינו, קריאת עדכונים חדשותיים או שופינג אונליין – אך יכול גם להפגיש אותנו עם הצדדים השליליים של עולם הטכנולוגיה. כל אדם בכל גיל יכול ליפול קורבן לבריונות ברשת, אך הסכנה המשמעותית יותר היא עבור ילדים ובני נוער – שבמקרים רבים אינם מודעים מספיק לסכנות שיש ברשת ולאמצעי הזהירות שיש לנקוט בעת גלישה באינטרנט.

בריונות ברשת יכולה לכלול בתוכה הפצה של שמועות זדוניות או תמונות פוגעניות, תכנים מיניים, ארגון חרם על ילדים ועוד. חשוב לערוך לילדים שיחות עיתיות על הסכנות שברשת ועל הדרכים שבהם ניתן יהיה להימנע (או לפחות לצמצם את הסיכוי) מלחוות על בשרם בריונות ברשת.

 

מה ניתן לעשות במידה וכבר התרחש מקרה של בריונות ברשת?

אם הילד שלכם נפל קורבן לבריונות ברשת (או גם אם מדובר עליכם – בריונות ברשת לא פוסחת גם על מבוגרים), ניתן ליצור קשר עם חוקר פרטי מקצועי ומיומן, שיחקור את המקרה בצורה מעמיקה ויסודית. החוקר הפרטי מצויד באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ובכלים שמאפשרים לו לערוך חקירה שקטה ודיסקרטית. החוקר הפרטי יוכל לאסוף ראיות, להתחקות אחר הזהות של האדם המתעלל וכך לאתר אותו ולשים סוף להתעללות.

 

מדוע דווקא חוקר פרטי, לא עדיף לפנות ישירות למשטרה?

ניתן כמובן לפנות למשטרה במקרים של בריונות ברשת, אך במקרים רבים הפנייה לא משיגה את מטרתה. ישנם מקרים רבים של בריונות ברשת שמגיעים לטיפולה של המשטרה, אך למשטרה לעיתים אין את הפנאי הדרוש על מנת לרדת לעומק הבעיה, לאתר את הבריון ולמצות איתו את הדין. חוקר פרטי יאסוף עבורכם ראיות מרשיעות, יאמת את זהותו של הבריון – ועם פרטים אלו תוכלו לגשת למשטרה ולדאוג למיצוי הדין.

מעבר לכך, ישנם מקרים בהם האדם שנפל קורבן לבריונות מעדיף שהחקירה תהיה שקטה, מפאת רגישות האירוע (ייתכן שהבריונות מערבת תמונות אינטימיות או פרטים שהוא לא מעוניין שייוועדו). גם במקרים אלו, חוקר פרטי זו הכתובת עבורכם.

אנשי לגו

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים