איך ללמד ילד לקרוא?

הורים רבים מגיעים לשלב שבו הם תוהים איך יוכלו לעזור לילדם לקרוא בשפה העברית. נחשפנו לתרחיש זה ממש לאחרונה, כשקיבלנו עשרות פניות מצד הורים מודאגים שביקשו לדעת איך עושים זאת שלב אחר שלב. אנחנו כמובן לא נותרנו אדישים ויצאנו לבדוק את הנושא עם אנשי חינוך שיודעים דבר או שניים בעניין.

לאחר מכן, חזרנו לפה עם כל האינפורמציה וריכזנו אותה במדריך זה. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות איך תוכלו ללמד את הילד שלכם לקרוא.

 

דגשים שחשוב להכיר טרם הלמידה

רגע לפני שתצאו לדרך, עליכם לדעת שיש כמה דגשים שחשוב להכיר בהם טרם הלמידה. אתם כנראה יודעים שהליך הקריאה אינו עניין של מה בכך. מדובר במצב שמצריך מכם רגישות גבוהה. שכן, אתם צריכים לאפשר לילד להרגיש בטוח בהליך ולהבין כי הוא יצליח לעשות זאת בסופו של דבר. הדגש החשוב ביותר שהתגלה לנו נוגע להדרגתיות. אם אתם רוצים שהילד יצליח לקרוא על הצד הטוב ביותר, עליכם ליישם את השלבים הבאים:

  1. הכרת האותיות
  2. עבודה על צלילים והברות
  3. קריאה משותפת ברמה בסיסית ביותר

דגשים שחשוב להכיר טרם הלמידה

איך תוכלו ללמד את הילד שלכם לקרוא?  השלב ה – 1: תכירו לו את האותיות

אם אתם רוצים שהילד שלכם יקרא, עליכם להכיר לו תחילה את אותיות ה – א', ב' של השפה העברית. ההמלצה שלנו היא להשאיר את הספרים האהובים עליכם של רימונים הוצאה לאור לשלב האחרון והסופי (וכן, אנחנו יודעים שזה יכול להיות קשה לחכות, אבל זה יהיה שווה את זה). תתרכזו כעת במשחקים שיאפשרו לכם ולילד ליצור אותיות בחול או עם אביזרים אחרים מהטבע למשל.

איך תוכלו ללמד את הילד שלכם לקרוא  השלב ה – 1 תכירו לו את האותיות

איך תוכלו ללמד את הילד שלכם לקרוא? השלב ה – 2: תעבדו על צלילים והברות

בשלב השני אתם צריכים לעבוד על חלוקה להברות. שימו לב שאתם מכירים לילד שלכם את הצלילים השונים שאותיות מפיקות. אנו ממליצים לשחק משחקי הברות, כמו למשל לחלק מילים מוכרות ל – 2:

  • מי : טה
  • או : כל
  • שני : צל

 

איך תוכלו ללמד את הילד שלכם לקרוא? השלב ה – 3: תתחילו בקריאה משותפת של ספרים פשוטים

עכשיו, אחרי שהילד מכיר את האותיות ואת ההברות, תוכלו להמשיך אל השלב הסופי והמרגש – שלב הקריאה. לילד שלכם יש את כל הכלים הדרושים שיאפשרו לו לחבר בין ההברות השונות ולהכיר את הצלילים ששמע עד כה. זה הזמן לבחור בספר פשוט שמתאים למתחילים ולהיאזר בסבלנות. שכן, הקריאה עשויה להיות איטית וממושכת.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הדרך הנכונה ללימוד קריאה אצל ילדים. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה החיונית שתאפשר לכם ללוות את הילד וללמד אותו לקרוא בשפה העברית. נאחל לכם בהזדמנות זו שתיישמו את ההליך לפי השלבים ותגיעו אל התוצאה המיוחלת – קריאה נכונה.

איך ללמד ילד לקרוא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים