איך ללמוד אדריכלות נוף ומהם דרישות הקבלה

בין טבע ליצירה

אוהב אומנות אבל גם דיוק? נהנה לראות תכנונים שקמים לתחייה ורוצה להיות הראש שמאחורי כל עיצוב? לימודי הנדסאי אדריכלות נוף הוא המקצוע בשבילך! אדריכלות נוף משלבת בין טבע ואהבה ליצירה. אדריכלי נוף משנים, מעצבים וקובעים איך הסביבה תראה ומשפיעים על המרחב הציבורי בארץ.

 

ביקוש הולך וגובר

מקצוע אדריכל הנוף הפך למבוקש בשנים האחרונות. הטכנולוגיה מתפתחת ואיתה רמת החיים, כמות המבנים והשפעת האדם על סביבתו. כך שמכורח המציאות שוק העבודה צריך עוד ועוד אנשים איכותיים שיוכלו לעצב ולשנות את השטח למטרות הפרויקטים שלהם ולדרישת הצרכנים שצריכים עוד מקומות להשתמש בהם.

 

הפתרון – אדריכל נוף

אדריכל הנוף הוא הפתרון לדרישת הצרכנים ההולכת וגוברת. הוא המוח שמאחורי כל העיצוב והתכנון של מרחבים ציבוריים, ביניהם פארקים, שמורות טבע, רחובות ועוד. לימודי אדריכלות נוף עלולים להישמע דומים לתחום לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים אך הם שונים בפרויקטים שלהם. מעצב הפנים יתכנן ויעצב לרוב מבנים פרטיים לעומת אדריכל הנוף אשר יתכנן את המרחב, ויעצב את הסביבה ואת הטבע.

 

דרישות הקבלה

תואר באדריכלות נוף נלמד כמעט בכל מכללה או מוסד אקדמי. ברוב המוסדות סף הקבלה הבסיסי הוא בגרות מלאה או פסיכומטרי, ראיון קבלה ומבדק התאמה לתואר ולמכללה. אם אתם מעל גיל 35 תצטרכו להציג אישור של 12 שנות לימוד במקום תעודת הבגרות שלכם.

 

חריגות ומקרים מיוחדים

לעיתים יש חריגות כדי להקל או להחמיר את תנאי הקבלה. ישנם מוסדות שיבקשו מכם מעבר לתעודת בגרות בסיסית גם תיק עבודות או ציוני בגרות מעל ממוצע מסוים, יש מוסדות המקלים ומבקשים תעודת בגרות חלקית עם ציונים חיוביים. אולם גם אם אין בידכם אחד מהדברים הנ"ל תוכלו ללכת למכינה קדם אקדמית או למכללה המוכרת למל"ג ולאחר מכן להיכנס ללימודי התואר.

 

עיקרי תוכנית הלימוד

במהלך לימודי התואר תחשפו לשני היסודות העיקריים באדריכלות נוף – הטבע ויד האדם. תבינו איך אדריכל הנוף מתאים את מטרות הפרויקט לשטח עליו צריך לעבוד ותדעו איך לצמצם את הפגיעה בטבע בלי לפגוע בהצלחת הפרויקט שלכם.

בנוסף, במשך התואר תחשפו לעוד מקצועות חשובים ומגוונים כמו תורת הבניה, יסודות העיצוב, תולדות האומנות, הנדסה, מדעי הטבע, מתמטיקה, ניהול ותחזוקה, שרטוט ומדידה ועוד מקצועות וכישורים אשר יהוו יסודות חשובים להמשך העבודה שלכם.

 

זמן וכסף – כמה התואר עולה?

משך התואר נע בין שנתיים לשלוש שנים. כמות הזמן תלויה בכמה גורמים שונים – מסלול בוקר או לימודי ערב, שילוב עבודה במהלך הלימודים או בחירה באחד ממסלולי הלימוד השונים ושילוב חוג נוסף. כל שנת לימוד עולה בערך כ- 8,000 שקלים לאחר תקצוב של המה"ט. בנוסף, תמיד אפשר להגיש בקשה למלגה ואם אתם חיילים משוחררים או מסיימי שירות לאומי יש לכם הטבה של מימון של עד 90 אחוזים משכר הלימוד .

 

בכל סיום נפתחת דלת

בסיום הלימודים תקבלו תעודת אדריכלי נוף מטעם המוסד בשיתוף מה"ט, תיק עבודות רחב ומגוון וכרטיס כניסה לשוק העבודה בתור אדריכלי נוף מן המניין. תוכלו להשתלב בתור שכירים או עצמאיים בחברות שצריכות אדריכלי נוף ולקבל משכורת שיכולה להתחיל בתשעת אלפים שקלים לחודש.

בחירת מוסד אקדמי ללימודי התואר שלכם הוא החלטה חשובה ביותר. נסו לבדוק בכל מוסד מהן הדרישות והאם הן מתאימות לכם. בדקו אם אתם מתחברים למוסד הלימודים ולאג'נדות שלו ולאחר כל התכנונים, אתם יכולים להתחיל לתת לדמיון שלכם לפרוח ולהתחיל ללמוד לעבוד ולהנות! בהצלחה

אנשי תחזוקה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים