איך ללמוד דברים חדשים ע"י הרצאה בשיטה הטובה ביותר

יש כמובן המון דרכים שונות ללמוד, זה תלוי גם כמובן באופן בו אנחנו מצליחים לקלוט מידע בצורה הטובה ביותר עבורנו, אך עדיין יש שיטות אשר ממשיכות להשתדרג שכדאי להכיר. הרצאות תמיד היו דרך טובה להעברת מידע ולמידה משמעותית, אך היום ניתן לראות המון סוגי הרצאות, במגוון של תחומים, ודרכי ביצוע ההרצאה. בואו לגלות איך למידת דברים חדשים דרך הרצאה, יכולה להיות השיטה המנצחת.

 

הכל מתחיל ממרצה טוב

כל הרצאה טובה מתחילה מהמרצים, מרצים מבריקים יודעים להעביר כל נושא בהרצאה בצורה מעניינת וטובה. רוב האנשים שהיו בכל מיני הרצאות יוכלו לספר לכם, שאם המרצה ישע לעשות עבודה טובה, כל מה שהוא דיבר עליו, באמת עבר לקהל היטב. מה שאומר, שלהרצאה טובה עם מרצה טוב, יש פוטנציאל אדיר ללמד אנשים על כל מיני תחומים שונים.

 

הרצאות ומרצים

שימו לב שיש מרצים מצליחים כמו צבי יחזקאל, נעם חורב, עמית סגל, אשר ידועים ביכולת שלהם להעביר הרצאה איכותית ומעמיקה בדרכים אפקטיביות. תוכלו להזמין מרצים טובים דרך הזמנת הרצאות לאירועים, הרצאות לארגונים, ליום האישה לדוגמא, אפילו הרצאות בזום, הרצאות להרמת כוסית. תגלו מאגר מרצים מדהים, ואם אתם לא יודעים איך לבחור מרצה, תוכלו להיעזר בהמלצות באתרים וברחבי הרשת.

 

איך מעבירים הרצאה בצורה מעניינת

  • שיווק רעיון – דרך טובה להעביר הרצאה, היא למכור את הרעיון, בדומה לאנשי מכירות, רק עם מטרה משמעותית והרבה רצון טוב. כל רעיון שאתם הולכים להציג צריך להיות מלווה באישיות סוחפת אשר מציגה אותו בעוצמתיות. הרצאה טובה מועברת על ידי מרצה שיודע לדבר אל קהל ולמשוך את העיניים וההקשבה אליו.
  • לשעשע – בטח כבר שמתם לב, בהרבה הרצאות מצליחות, מכניסים את הפן של צחוק, שעשוע. אנשים מגיבים מאוד טוב לבדיחות קלות תוך כדי, וזה נותן אווירה כל כך נינוחה וטובה, תחושה שהמרצה אמין וטוב, ורצון להמשיך ולהקשיב לתוכן הנלמד.
  • אוניברסאליות – זאת היכולת להפוך את התוכן למשהו שכל אחד יוכל להתחבר אליו. זה עניין מנצח, הרי הרבה פעמים יש הרצאות על דברים שלכאורה לא נוגעים לקהל הנוכח, או לפחות לא לכל הנוכחי. היכולת להפוך את הנושא למשהו רחב יותר, לקשר אותו באופן כזה שכל הנוכחים יוכלו למצוא את המקום בו זה רלוונטי אליהם, זה המקום הנכון והאפקטיבי ביותר שמרצה יכול להיות בו.
  • הדרגתיות – שימו לב שלהרצאה צריכה להיות דרך הדרגתית בה היא מועברת, זו בנייה של מעין סיפור, או הסללת דרך, וצריך לדעת לעבור שלב אחרי שלב, להשאיר את הקהל מרותק, ולבסס לו את ולסלול עבורו את הסיפור, והתוכן באופן שייקלט ויועבר הכי טוב שאפשר.

 

לסיכום

ללמוד דברים חדשים זה תמיד דבר מרגש, אך הרצאה זאת דרך מדהימה ללמידה, זה בדומה להצגה, או מחזה, עם מסר עמוק, הרצאה טובה מרגישה כמו משהו הרבה יותר גדול משיעור לימודי פשוט, זו חוויה, וחוויה זה הדבר שזוכרים הכי טוב.

כנס

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים