איך ללמוד הכל על אשפוזית לגברים לפני שנכנסים לשם

כולנו מרגישים איך עולם משתנה לנגד עינינו. קצב החיים שהכפיל את עצמו בשנים האחרונות, הלחצים של הסביבה שגוברים משנה לשנה, העבודה, המסגרת המשפחתית, הדרישות שיש לנו מעצמנו – כל זה משפיע על הגוף ועל הנפש.

חלק מהאנשים מזכירים לעצמם לעצור ולצאת לחופשה פעם בכמה זמן. לרבים אחרים, אין את הפריווילגיה של לעצור והם מנסים להתמודד עם המציאות בצורה אחרת. חלקם יתמודדו איתה באמצעות התמכרות. המעגל הסגור שנוצר, הוא מקום שקשה להימלט ממנו וההחלמה דורשת הרבה אומץ וכוח רצון.

ממה מתחילים את המסע אל החופש הפיזי והנפשי מהתמכרות? אנחנו מספרים לכם.

 

 צעד ראשון – להכיר בהתמכרות

הרבה לפני שמגיעים אל אשפוזית לגברים, את המסע מתחילים בהבנה שיש בעיה. אולי לאדם מן הצד נראה כאילו מדובר במשימה קלה, אך אין זה כך. להודות שיש תחום בחיים שלאדם אין שליטה עליו זה מביך. וקשה. זה להודות בחולשות שלנו ואף אחד לא עושה זאת בקלות יתרה.

לכן, אדם שהבין והודה בכך שהוא זקוק לעזרה, אדם שהחליט שהוא מחזיר לעצמו שליטה על החיים שלו – כבר החל את הדרך אל הריפוי.

 

 צעד שני – מסגרת טיפולית

מסגרת אשפוזית היא המסגרת הטובה ביותר. למה? כי היא מאפשרת להגיע למקום שמייצר עבור המטופל סביבה תומכת בכל שלבי הגמילה.

למה מתכוונים כאשר אומרים אשפוזית? הכוונה לאשפוז של שלושה חודשים, במסגרתו אדם לא רק עובר תהליכים גופניים, אלא גם מטפל בפן הנפשי, בעזרתו של צוות מנוסה ומיומן.

בנוסף, מסגרת אשפוזית זו, מאפשרת לנתק את המטופל מהסביבה הרגילה שלו, שלעיתים יש לה השפעה הרסנית עליו, שגוררת אותו לאותה ההתמכרות.

 

 צעד שלישי – חזרה לחיים הרגילים

אולי הצעד המאתגר ביותר בכל תהליך הגמילה. לחזור לאותה הסביבה, ללחצים הרגילים של חיי היומיום – כל אותם הדברים שהביאו להתמכרות מלכתחילה. על מנת להתמודד עם אתגר זה, הוקמו מסגרות תומכות – קהילות של ממש, שנותנות מענה למטופל שיצא מהאשפוזית אל החיים האמיתיים.

 

 למי מתאימה המסגרת?

לכל גבר מרקע דתי או חרדי (למרות שקיימות גם אשפוזיות לנשים), מעל גיל 15, שסובל מהתמכרות כזו או אחרת – לאלכוהול, לחומרים אסורים או אפילו למין.

 

 שורה תחתונה – סיכוי הצלחה

כמה שזה עלול להישמע קלישאתי, הכל בסופו של דבר תלוי ברצון המטופל, בכוח הרצון שלו ובנחישות שלו לחזור לחיות את החיים הבריאים והמלאים כפי שהיו לו בטרם התמכרות באה והשמידה את כל שאר הדברים.

ברגע שאדם מגיע לאשפוזית, הוא מקבל את כל הכלים על מנת לצלוח את התהליך וסיכוי הצלחה הם סיכויים מאוד גבוהים.

כמובן, שהחלק המאתגר ביותר בתהליך הגמילה, זו היציאה מהאשפוזית חזרה החיים האמיתיים, אבל בעזרת אותן קהילות תומכות ניתן לעבור בהצלחה גם את האתגר הזה.

ראש

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים