איך ללמוד הכל על בית חכם לפני שמזמינים אחד

נמאס לכם מדוד החימום הטיפשון שלכם שלא מבין לבד שכאשר אתם חוזרים הביתה ביום כפור, אתם מעוניינים במים מחוממים היטב לאמבטיה רותחת? שואפים להתקדם למערכות

הדלקת או כיבוי אורות ללא מגע ידכם? חפצים בכך שמערכת ההשקיה תסיק בעצמה מסקנות ותדע לטפל בגינה שלכם היטב? השתדרגות לבית חכם הפכה להיות בשנים האחרונות

תופעה מצויה.

רגע לפני שאתם מתקינים מערכת חכמה, אנחנו כאן עם מידע רלוונטי עבורכם. מידע חכם.

 

בית חכם הוא לא מדע בדיוני, הקידמה כבר כאן רבותיי!

אם היינו מארחים את סבתא רבתא ז"ל בבית בו האורות היו כבים ונדלקים בעצמם, המזגן היה עושה כרצונו ומערכות הבידור היו משדרות ללא כל צורך במגע, בוודאי הייתה סבתא נסה על נפשה מהמקום בעודה עוצמת עיניים בבעתה: "שדים ורוחות, אללי!". אולם אנשי דור המאה ה-21 כבר אינם רואים בחידושים מרעישים אלו מדע בדיוני או הרפתקה, זוהי מציאות רווחת ביותר הבאה לידי שימוש באחוזים ניכרים מהבתים בישראל. בית חכם – מה זה אומר בדיוק?

 

במחילה על הבורות, מהו בית חכם?

חברת גלובל קוואלטי מסבירה כי בית חכם הינו מערכת שליטה ממוחשבת המנהלת מגוון מערכות חשמליות. ניתן לבחור במערכת ברמת אוטונומיה משתנה: עצמאות יחסית מול שליטה מוחלטת של המשתמש. במערכות החכמות קיימות רמות שונות של תחכום, כאשר המערכת יכולה להיות בשליטת המשתמש באמצעות אפליקציה בסמארטפון, במחשב או בטאבלט, או כמערכת בקרה לוגית בה מוגדרים תרחישים שונים מראש באמצעות תוכנה עם אפשרויות נתונות או באמצעות הגדרות של המשתמש.

 

בית חכם – מה הוא כולל?

חיבור מערכות הבית השונות נתון לבחירת הלקוח, שליטת הבית החכם קיימת על המערכות הבאות:

  • מיזוג האוויר וחימום הבית.
  • מערכת התאורה.
  • תריסים ווילונות.
  • פתיחה וסגירה של דלתות ושערים כולל שער לרכב.
  • מערכת האבטחה והאזעקה של הבית הכוללת: מצלמות, גלאים ומערכת כריזה.
  • מכשירי מטבח כמו תנור, מדיח כלים וקומקום.
  • מערכת ההשקיה.
  • מערכות בידור ותקשורת כגון: רשת האינטרנט הביתית, מערכות טלוויזיה וקולנוע ביתיות, מערכות וידאו ומוזיקה.
  • מכשירי חשמל לשימוש ביתי, כגון: מכונות כביסה וייבוש.

 

האם זה דורש הכנת תשתית ייעודית?

עד לא מזמן, הרכבת מערכת חכמה על מערכות הבית הייתה סיפור סופר מסובך, היא כללה הכנת תשתיות: לוחות חשמל וכבילת חשמל, תכנון והתאמה. כיום, עם ההתקדמות הטכנולוגיות בקצב מרתוני ניתן להתקין מערכת של בית חכם ללא הכנת תשתיות ויכולה להתבצע על ידי כל חשמלאי ללא צורך באנשי מקצוע מומחים.

 

להפוך כל בית קיים לבית חכם

בעידן של היום, ניתן להפוך את הבתים הרגילים שלנו לחכמים, יודעים מה?! גאונים ממש! בהתקנה פשוטה האורכת מספר שעות, שוב לא תצטרכו לקום מתוך שמיכת הפוך כדי לכבות את הבוילר, או להשקות בעצמכם את העציצים. הבית החכם מספיק חכם כדי לעשות הכל לבד. רכשו לכם כורסה נוחה, מגיע לכם לנוח.

מכשיר טלפון

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים