איך ללמוד הכל על הדברות בצורה בטיחותית

במידה והחלטתם שאתם רוצים לעבוד בענף ההדברה, תצטרכו ללמוד על העולם הזה היטב לפני כן. לוודא שאתם מכירים את החוק, ומוודאים שאת ההכשרה שתקבלו יעבירו אנשים מנוסים ומקצועיים. לקבל את הכלים הנכונים בכדי שתדעו לעסוק בתחום בצור בטיחותית זה בראש סדר העדיפויות, לשם כך, בואו ונתחיל.

 

חוק ההדברה

בעבר בכדי לספק שירותי הדברה, רק היית צריך ציוד מתאים וחומרים מתאימים, אך זה כבר לא המצב. החוק שנקבע, אומר שבכדי לעסוק בענף ההדברה בישראל, צריכים להשתתף בתוכנית הכשרה מקצועית. ורק לאחר שתעברו את בחינת משרד הגנת הסביבה, תקבלו רישיון הדברה ותהפכו לעובדים מוסמכים שיכולים לעסוק בתחום ההדברה.

 

מיהו עובד הדברה?

עובד ההדברה הינו אדם שעובד במסגרת חברת הדברות אך אין לו רישיון הדברה משל עצמו. בעבר גם עובד הדברה שאין לו רישיון יכול היה להיחשב עובד הדברה מורשה, אך מאז חוק ההדברה זה כבר לא המקרה. אדם הרוצה לעסוק ישירות בהדברה חייב לעברו את ההכשרה המקצועית המוכרת על בי חוק ולעבור לאחר מכן את הבחינה שתקנה לו רישיון.

 

סוגי רישיונות

ישנם שלושה סוגי רמות של רישיונות עיסוק בהדברה.

  • מדביר ביתי – רישיון זה, מאפשר ביצוע הדברה בדירות, בתים, משרדים עד לחמש מאוד מטרים או אזורים משותפים בבניינים שמאכלסים שש עשרה דירות.
  • מדביר מבנים ושטחים פתוחים – רישיון זה מאפשר ביצוע של כמעט כל סוגי ההדברה שיש, מלבד הדברה באיוד, שהיא פיזור גז ולא חומרים נוזליים או ג׳ל.
  • מדביר באיוד – רישיון זה מאפשר ביצוע של כל סוגי ההדברה הקיימים, מבחינת מקומות, שטחים ושיטות. ובנוסף על כך גם מאפשר ביצוע הדברה באיוד, שזה פיזור חומרי הדברה מגז לאזורים שקשה להגיע אליהם ולא תמיד המזיקים נראים לעין.

 

הכשרה מקצועית

על פי החוק, יש את חובת ההשתתפות בקורס מקצועי שיקנה הכשרה מקצועית בכדי לקבל רישיון עיסוק בהדברה. משרד ההגנה קבע מסלולים ספציפיים שהם המוכרים על ידו בכדי לקבל את הרישיון. לכן לפני שתרשמו לקורס, תבדקו שאכן מדובר בקורס שמוכר על ידי משרד איכות הסביבה, כזה שיספק לכם הכשרה מותאמת שתוביל אתכם לקבלת הרישיון.

 

התנסות מעשית

במהלך הקורס תעשו, אחד הדברים שיכינו אתכם בצורה המיטבית לעולם האמיתי ולעיסוק בהדברה, יהיו קורסים מעשיים. מדובר במרחב מותאם, עם מעבדה לזיהוי חרקים, ציוד מתאים וחומרי שונים להדגמה ולניסוי. הצוות שילמד אתכם, יסביר ויראה לכם, וגם ייתן לכם להתנסות בעבודה עצמה, הדבר יקנה לכם ביטחון והבנה מקיפה בתחום הנלמד.

 

אל דאגה

נכון שעניין החוק עלול להבהיל, ובגלל שבעבר זה היה אחרת עדיין יהיו כאלו שינסו ללמד אתכם את המקצוע מבלי להיות מוכרים על ידי משרד איכות הסביבה. אך אם תפקח היטב את העיניים, תעשו את כל הבירורים שצריך לפני כן, תגלו שקיימות המון מסגרות לימוד מקצועיות ומתאימות שילמדו אתכם הכל בצורה הכי בטוחה שיש.

מדביר

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים