איך ללמוד הכל על כושר קרבי לפני שנכנסים לתהליך

אין כזה דבר להיות מוכן מדי. זה עיקרון המנחה של קבוצות כושר קרבי, ובאופן דומה – זה העיקרון לפיתוח החוסן המנטלי בשירות הצבאי שבו לא הכל תמיד יהיה ידוע וברור מראש. אז מה אנחנו עומדים ללמוד בכתבה זו? לא נסביר לכם מה מצפה לכם באימוני כושר קרבי, אלא איך לברר לגבי אימונים אלו ולהכין את עצמכם.

 

אין חכם כבעל ניסיון

אם אתם רוצים לברר באמת על אימוני כושר קרבי כהכנה לצה"ל, למה שלא תצרו קשר עם חייל מהעיר שלכם בשירות קרבי סדיר, או חייל משוחרר משירות קרבי? כשאומרים שאין חכם כבעל ניסיון, זה בא לידי ביטוי הכי טוב במצבים כאלה. כושר קרבי, בגדול, הוא מצב גופני של השרירים, סיבולת לב ריאה ועמידות פיזית להתמודד עם המטלות הצפויות ללוחמים במהלך שירותם.

 

אין כמו גוגל

מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בשימוש בעולם הוא אחד ממקורות המידע הטובים ביותר, לכל סיטואציה. במקרה שלנו, נסו לחפש בגוגל ביטויים כמו 'תכנית אימון כושר קרבי', 'אימון כושר לצבא' או 'קורס הכנה לצבא'. אתם תתפלאו כמה מידע נמצא סביב ביטויים אלו וכמה ארגונים מציעים תוכניות אימון כהכנה לשירות קרבי.

 

היכרות עצמית

אחרי מחקר ברשת ושאיבת מידע מחברים שמשרתים בצבא, הגיע הזמן להתבונן במראה. זה הזמן שלכם לבחון את עצמכם לפי מבחני הכושר הקרבי שמתקיימים בצבא כמו בחני מסלול ובחני בראור. בשורה התחתונה אתם צריכים לבחון את עצמכם בביצוע הטוב ביותר שלכם לריצת 3,000 מטרים, מתח, כפיפות בטן ושכיבות שמיכה.

נסו לבחון מהי התוצאה המקסימלית שלכם לפני שאתם מתחילים להתאמן, ומהרגע שיש לכם קנה מידה להערכה עצמית בבחינה פיזית, תוכלו לבנות תכנית אימונים עם מאמן כושר שמותאמת במיוחד בשבילכם.

 

הבדל בין יחידות לוחמות

אחד ההיבטים החשובים ביותר בזמן שאתם חוקרים את עולם הכושר הקרבי, הוא להבין שקיים הבדל מסוים בין דרישות הרף ליחידות שדה לוחמות, יחידות מובחרות ויחידות העלית של הצבא.

בכל אחד מענפים אלו בשירות הקרבי, הדרישה ליכולות פיזיות משתנה וחשוב להבין – כל אלו משתנים בגלל האופי המבצעי של יחידות אלו. לכן, חשוב להבין לאן אתם מכוונים את עצמכם בשירות הקרבי ולפי זה לבנות לכם תכנית אימון ייעודית.

 

רגע לפני תחילת המסלול

אל תשכחו, שאם תשחקו את עצמכם בדרך למיטב שלכם – לא תגיעו לשום יחידה קרבית ואם תגיעו, כנראה שלא תישארו שם יותר מדי זמן. יש בעייתיות גדולה סביב ההתגייסות לשירות קרבי בגלל הרצון להיות הטוב ביותר בשכבה, כדי להיות הכי קרבי, הי מבצעי, הכי עלית.

כל אלו לא ישנו אם תפגעו בבריאות הפיזית שלכם, לכן חשוב מאוד להתאמן במסגרת שבאמת משפרת אתכם, אך לא על חשבון בריאותכם הפיזית והנפשית.

 

קורס אימון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם