איך ללמוד הכל על תכשיטי יהלומים לפני שקונים כאלה

יהלומים הם תחום עשיר שיש כל כך הרבה לדעת וללמוד עליו, ואם אתם מתכננים לקנות תכשיט יהלומים לא יזיק לעשות מעט מחקר מקדים ולהבין מה הם הדברים החשובים ביותר

בנוגע לתכשיט והיהלום.

זה לא קשה כמו שזה אולי נשמע, והמאמר הזה עשוי לעזור לכם להתחיל.

 

למה חשוב לבדוק וללמוד

רכישה של תכשיטי יהלומים יכולה להיות יקרה, והיא מגלמת בתוכה שאיפה ליוקרה, לאיכות בלתי מתפשרת, לשלמות. חשוב לעשות מעט מחקר מקדים טרם הרכישה כדי לוודא שהמוצר שאתם רוכשים הוא איכותי בדיוק כמו שהוא צריך להיות, ועומד בסטנרדים המחמירים שיהלומים טובים אמורים לעמוד בהם. ישנם מספר פרמטרים שלפיהם יהלומים נמדדים, וישנה דרך נוחה במיוחד לבדוק את הפרמטרים האלה.

 

מהי תעודה גמולוגית

תעודה גמולוגית היא כמו תעודת זהות מדעית של יהלומים ואבני חן שמפרטת מספר מדדים ותכונות של האבן לאחר שנבדקו באופן יסודי ואובייקטיבי במעבדה מוסמכת ומורשית. התעודה הגמולוגית היא הדרך הטובה והמהימנה ביותר להבין מה השווי האמיתי של היהלום והתכשיט, והאם הוא התכשיט המסוים שעליו חלמת ושמתאים לך ביותר.

 

מה התעודה הזו שווה

כאמור, התעודה הזו היא לא סתם מסמך שכל אחד יכול לכתוב ולפרסם- ישנו מספר מצומצם של מעבדות גמולוגיות שמומחיות מספיק בחקר אבני חן ויהלומים בשביל להיות מורשות לערוך את הבדיקות הדרושות ולפרסם את התעודות עם הממצאים המקצועיים. המעבדות המוכרות והנחשבות ביותר הן: GIA, IGI – HRD ו- EGL. כל המעבדות כאמור נחשבות מאוד, אבל מעבדת GIA נחשבת למחמירה ביותר, ו- EGL נחשבת לאחת הנגישות והמהירות ביותר.

מה תוכלו ללמוד מהתעודה הגמולוגית

התעודה הגמולוגית מפרטת מספר מדדים מעניינים לגבי היהלום:
א. סוג האבן – האם מדובר באבן חן, יהלום מטופל או יהלום טבעי.
ב. צורה – קיימות מספר צורות קלאסיות לחיתוך היהלום, למשל – חיתוך אובאלי, עגול, בצורת כרית וכיו"ב.
ג. מידות – מאגד מספר פרטי מידע, בינהם – המשקל של האבן, דירוג הצבע שלה, ורמת החיתוך
ד. מידת הצחצוח – רמת הפוליש של המשטחים השונים של היהלום.
ה. סימטרית החיתוך
ו. אחוז העומק – מה עומק היהלום ביחס לקוטר שלו
ז. גודל הלוח – מדידת המשטח העליון
ח. מרכוז עוקץ היהלום – איפיון החלק התחתון והמחודד של היהלום.
ט. רמת פלורסנטיות

אפשר כמובן לקרוא עוד ולהעמיק את הידע לגבי כל אחד מהסעיפים כדי לעשות את הבחירה הנכונה ביותר ולרכוש את היהלום הכי איכותי ומתאים לכם.

 

לסיכום

יהלומים הם עולם ומלואו ויש המון מה ללמוד לגביהם ולחקור עליהם. אם אתם מתכננים רכישה של תכשיט יהלומים – אולי כדאי שתעברו על רשימת הפרמרטים שמפורטים בתעודה הגמולוגית כדי שתוכלו לשפוט בצורה המושכלת ביותר האם היהלום איכותי ומתאים לשאיפות ולהעדפות שלכם. אתם לא צריכים להיות יהלומנים בשביל לדעת לקרוא ולהבין את הדברים החשובים, במקומות שבהם חשוב לבדוק אותם.

צמיד

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים