איך ללמוד הנהלת חשבונות בצורה הטובה ביותר?

בין אם את חושבת לשנות כיוון או שאולי את עוד צעירה ובודקת את האופציות שלך – הגעת למקום הנכון! במאמר הבא נעסוק בלימודי הנהלת חשבונות: למי מתאים הקורס, מה העלות שלו, איך מתחילים וכמה מרוויחים בסוף.

 

לימודי הנהלת חשבונות – למי זה מתאים?

בכל ארגון או משרד זקוקים לידע ולעבודה של מנהלי החשבונות. התפקיד שלהם בחברה הוא לערוך מעקב ורישום של הפעולות הפיננסיות השונות המתרחשות בעסק, לוודא כי הארגון ממלא את חובותיו הכלכליות כלפי הממשלה והעובדים תחתיו ולפקח על תזרים המזומנים ומאזן ההוצאות. לימודי הנהלת חשבונות מתאימים לאנשים אנליטיים.

 

תחומי אחריות שנמצאים תחת מנהלי חשבונות:

אין בעל עסק שלא רוצה להיות מעודכן באופן שוטף במצבו הכלכלי של העסק שלו. מכאן עולה הצורך באדם שיהיה אחראי על התחום ויספק מענה מקצועי על המסמכים הפיננסים ומצב העסק\ החברה\ הארגון. דוגמא למסמכים יכולה להיות: חשבוניות מס זיכוי\ חיוב, המחאות, תלושי שכר, מודעות מכרז, ספקים ונותני שירות, לוחות מאזן וכו'.

 

מנהלי חשבונות מקבלים החלטות קריטיות בעסק

מנהלי חשבונות הם אלו שמחליטים על חלוקת ההוצאות בחברה כל שלא יפגע תזרים המזומנים והמאזן ישמר. בהמשך, מנהל החשבונות מהווה את הצינור בין העסק לבין רשויות המס השונות. אולם כיום נכנסו תוכנות ומערכות מידע שצריך לדעת לעבוד עימן, אך הן מייעלות את העבודה וחוסכות ממנהלי החשבונות ריצות מיותרות.
דוגמא לתוכנות הן: חשבשבת ופריוריטי.

 

למי יכול להתאים קורס הנהלת חשבונות ואיזה סוגים קיימים?

הלימודים מתאימים לאלו שמחפשים מקצוע נדרש מאוד, כאלו שיש להם עניין בכספים וחשבונאות ומעוניינים להשתלב בארגונים בתפקיד אינטגרלי ומשמעותי.

הנהלת חשבונות היא הבסיס לכל עבודה בתחום החשבונאות. הקורסים נותנים את הידע והכלים לתלמידים לעסוק בתחום ומספקים להם היכרות עם נושאים חשובים שמרכיבים את הענף כמו: דוחות שנתיים, תורת המסחר, עבודה מול תוכנות, דו"ח רווח והפסד, תלושי שכר, רישום כפול, מאזני בוחן, תיעוד ועוד.

ישנם 3 סוגי הסמכות קיימות:

הנהלת חשבונות מסוג 1
הנהלת חשבונות מסוג 2
הנהלת חשבונות מסוג 3

בנוסף, קיימים גם תחומים שמתקשרים לענף כמו: קורס מנהלי כספים או קורס חשבי שכר, חשבים בכירים ועוד.

 

הסמכה ואפשרויות תעסוקה

לפני שאתם נרשמים לקורס תוודאו שאתם מקבלים תעודת מקצוע מסודרת מטעם המוסד בו למדתם ושהיא עומדת בתקני משרד המסחר והתעסוקה ומשרד התעשייה. בנוגע לתעסוקה כדאי שתדעו שיש אפשרות לעבוד במגוון רחב של חברות\ ארגונים ועסקים שמשתייכים לענפי אחרים כמו עולמות המסעדנות, הביגוד והאופנה, מוסדות לימוד וכו'.

 

לסיכום

הנהלת חשבונות היא עבודה חשובה מאוד בכל עסק. היא יכולה להציל עסקים מנפילה כלכלית משמעותית, טעויות, חובות וכו'. העבודה מצריכה רצון להשתלב בעבודה מסודרת, אחריות, סדר וראש אנליטי ומחושב.

ישנם מגוון רחב של קורסים, כדאי לוודא כי אתם מקבלים תעודה העומדת בתקנים שציינו מעלה.

שהיה בהצלחה!

חשבונית

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים