איך ללמוד לבצע הדברה נכונה לפי סוג המזיק?

כל מדביר יודע שיש להתנהל שונה עם כל מזיק. דין נמלה אינו דין חולדה ואינו דין פרעוש.

על מנת להתמודד עם היצור הפושט על הבית, צריך תחילה לזהותו נכונה, ולאחר מכן לנקוט בדרכי המנע שיפעלו עליו באופן אפקטיבי.

עולם המזיקים הוא חלק מעולם החי ובהתאם לכך לכל מזיק יש דברים אחרים אשר מושכים או דוחים אותו.

במאמר הבא ננסה לענות על השאלה כיצד ללמוד לבצע הדברה נכונה לפי סוג המזיק.

 

זיהוי נכון – חצי פתרון

כפי שכתבנו, הדרך להדברה נכונה מתחילה בזיהוי נכון של המזיק. ישנם מקרים בהם ברור מיהו המזיק ההרסני (אם נראה שורה של נמלים צועדות מצנצנת הסוכר לא יהיה ספק באיזה חיה מדובר) אך קיימות גם סיטואציות בהן פחות ברור ממי צריך להיפטר. כך לדוגמא, אנשים רבים נוטים לבלבל בין פשפשים לפרעושים ולהזמין הדברת פרעושים כשבכלל אין כאלו בסביבה (ניתן לזהות על פי סוג העקיצות. פרעושים נוטים לעקוץ ברגליים בעוד שהפשפשים מחבבים יותר את פלג הגוף העליון).

כפי שבצבא מלמדים "דע את האויב" כך גם בתחום ההדברה. על מנת לבצע הדברה נכונה יש להכיר לעומק את אורחות חייהם של המזיקים השונים ובהתאם לכך לפעול.

 

ללמוד מהטובים ביותר

כמו בכל תחום ידע, גם כאשר מדובר בהדברה תהליך הלמידה קורה בין בעל ידע, להלן המומחה, לתלמיד חסר ידע. על מנת ללמוד כיאות על הדברה נכונה לפי סוג המזיק מומלץ ללמוד מאנשים בקיאים בנושא, קרי מדבירים מקצועיים שהדברה היא פרנסתם. בהקשר זה חשוב לדעת שיש מדבירים ויש מדבירים. בעוד שחלק נושאים ברישיון בתוקף (דבר מחייב במקצוע זה), מומלצים על ידי רבים ומבצעים עבודה איכותית ועניינית, קיימים בשוק גם לא מעט נוכלים ומדבירים אשר מבצעים עבודה חובבנית. על כן יש לבחור את המדביר (בין אם בא להדביר ובין אם בא ללמד ולהדריך) בקפידה.

בהקשר זה, חברת מזיקיס היא פתרון אידיאלי בכל הקשור לענייני הדברה תל אביב. חברה זו מציעה הדברות משלל סוגים, יחס אדיב ללקוח והכי חשוב, עבודה איכותית ובטיחותית.

 

עולמם של בעלי ששת הרגליים וחבריהם

אף על פי שחלק הגדול מהאוכלוסייה נרתע ונגעל מקהל המזיקים, כדאי לזכור שמדובר ביצורים חיים בעלי עולם מרתק משל עצמם. על כן מעניין ללמוד אודותיהם באופנים שונים: מהם הרגלי החיזור וההזדווגות שלהם, כיצד נראית התפתחותם, מהו בית הגידול האידיאלי עבורם ועוד. מדובר באינפורמציה מרתקת ללא קשר לתחום ההדברה וככל תחום ידע, הוא מעשיר ומגדיל את האדם הלומד אותו.

מלבד זאת, ידע נכון יסייע לכם בהתמודדות אל מול המזיקים ללא צורך בפנייה לעזרה מקצועית. אם בכל זאת הסתייעתם בעזרה מקצועית, תוכלו לוודא שנותן השירות אכן עושה את עבודתו כראוי ובהתאם לסוג המזיק אשר מטיל את אימתו בבית.

 

איש מקצוע

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים