איך ללמוד להעביר ולהפיק סדנאות לאנשים

אנשים מוכשרים ובעלי ידע שלמדו תחומים שונים ומעוניינים להעביר אותם לאנשים אחרים בהתאם לצרכים שלהם, צריכים ללמוד כיצד להעביר את הידע לאחרים.

המאמר יפרט כיצד והיכן ניתן להפיק סדנה מקצועית מטעמכם.

 

איך משווקים סדנאות?

לפני שבוחרים מקום לסדנאות צריך ללמוד כיצד להעביר את הידע לאנשים אחרים. האנשים מטבעם הטרוגניים וזקוקים לגישות שונות. בנוסף, ישראלים רבים נוטים להתלונן על הדרך, האישיות, היחס ואפילו על מקום הסדנא ולכן חשוב לדעת לנהל אותן בצורה נבונה. נניח ואתם מעוניינים להעביר סדנה העוסקת בקידום עסקים. ראשית תצטרכו לפנות לקהל היעד אליו מופנית הסדנה ולשווק את עצמכם באמצעות כרטיס ביקור, פלייר, אתר באינטרנט ופרסום ברשתות החברתיות. הכותרת של הסדנה צריכה להיות מושכת ומסקרנת עם פירוט של מה הולכים לעשות בסדנה וכיצד היא תתנהל. כאשר עושים תיאום ציפיות מראש יכולים למנוע אי נעימויות רבות. על מנת לשווק את עצמכם באופן המיטבי פרסמו באתר או ברשת החברתית סרטון קצר לדוגמה מהסדנה כיוון שאין טוב ממראה עיניים. עשו זאת באופן ממוקד ועל תתפרסו על יותר מדי נושאים. בחרו מקום, יום ושעה ובקשו רישום מראש כדי לעמוד במסגרת מספר האנשים בקבוצה.

 

בחירת מקום הסדנה

את בחירת מקום הסדנה יש לבחור על פי האופי שלה ועל פי מספר המשתתפים. אם למשל זוהי סדנת גיבוש או סדנת הילינג בטבע, חשוב לבחור מקום בטבע בו ניתן לבצע אותה. ישנן סדנאות לעיסוי הנעשות באוהלים, סדנאות בישול בטבע וכיוצא בזה. כשמדובר על סדנה הקשורה לעסקים, השתלמויות של עובדים, סדנאות למידה וכד', חשוב לבחור מקום שיכיל מספר רב של משתתפים כמו אולם לכנס או כיתות לימוד לקבוצות של 30 איש. האולמות ממוזגים ומרווחים, ניתן למקם פינת קפה וכיבוד מחוץ לאולם ולאפשר ישיבה על כיסאות נוחים ומרופדים לאורך הסדנה. בהתאם לסדנה הישיבה יכולה להתבצע במעגל, סביב לשולחן ארוך, באופן פרונטלי, עם או בלי במה. במקום כזה ניתן אף להשיג עזרים טכנולוגיים לצורך הסדנה כמו: מקרן, מסך, מיקרופון, מערכת הגברה וכד'. בסדנאות גדולות ניתן לחלק את המשתתפים לקבוצות קטנות ואת מפגש הפתיחה והסיום לעשות באולם גדול יותר לכולם.

 

כיצד מעבירים את הסדנאות?

על מנת שהסדנה תהיה אפקטיבית יש לחשוב על צורת ההעברה שלה בהתאם לאופייה. האם זוהי סדנה פעילה, האם תזדקקו למרחב תנועה, האם תצטרכו מחצלות, מקום מואר או מואר למחצה, האם האנשים יהיו ישובים על כיסאות לאורך הסדנה, האם תזדקקו לפולדרים עם כלי כתיבה ועוד. ישנן סדנאות שאותן תרצו להעביר באמצעות מצגת, סרטוני וידיאו, לוח גדול לכתיבה בטושים מחיקים, מערכת אודיו ועוד. על מנת שהסדנה תהיה מעניינת ומושכת בחרו באמצעים המתאימים לאופייה ובדרך הכי חווייתית להעביר את מה שאתם רוצים לאנשים וכך תוכלו להמשיך ולשווק את התכנים שלכם.

 

בית ספר לבישול

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים