איך ללמוד להפעיל את עמדת הטעינה לרכבים חשמליים

יחד עם הכמות ההולכת וגדלה של רכבים חשמליים במדינת ישראל, גוברת גם הדרישה להתקנה של עמדות טעינה לאותם רכבים. אם גם אתם בדרך לקנייה של רכב כזה, חשוב להכיר את עמדות הטעינה שלו. כאן נספר לכם מהי הדרך הנכונה לתפעל עמדת טעינה לרכבים חשמליים. 

 

עמדת הטעינה

עמדות טעינה לרכבים חשמליים הן מה שמאפשר לאותם רכבים לנסוע. ברגע שיש לכם רכב חשמלי, התפעול של עמדת הטעינה דורש מכם לוודא שיש בה חיבור מתאים לזה שקיים ברכב שלכם, ולחבר את הרכב בעזרת הכבל אל עמדת הטעינה. בסיום הטעינה תוכלו לנתק את הכבל ולהתחיל לנסוע כאשר הסוללה של הרכב שלכם מלאה.

יחד עם זאת, אם העמדה שעליה דברנו היא עמדה ששייכת לכם, יש כמה דברים שכדאי להכיר. התפעול של העמדה הוא לא דבר מורכב, אבל כדאי פשוט להיות מודעים לדברים הללו.

עמדת טעינה לרכב חשמלי

עמדה פרטית

העמדה הנוחה ביותר לתפעול היא זו שמתקינים בבית פרטי, כזה שבו יש לכם חניה פרטית משלכם. למעשה, העמדה הזו היא בדיוק כמו כל שקע חשמלי שקיים אצלכם בבית, גם אם היא נראית מעט שונה. לעמדה הזו אתם פשוט צריכים לקרב את הרכב שלכם, לחבר אותו אל השקע, וכל מה שנשאר לכם זה לחכות עד שהסוללה תהיה טעונה במלואה. בסיום השימוש אל תשכחו לנתק את הרכב.

 

עמדה בבית משותף

בבתים משותפים העמדה בדרך כלל תכלול יותר משקע אחד כדי לאפשר למספר דיירים להטעין את הרכבים שלהם בו זמנית. בעמדה כזו תוכלו להתקין מערכת שתתריע לכם כאשר הרכב טעון כדי שתוכלו לפנות את העמדה עבור הדיירים האחרים. בנוסף, כדאי להתקין בעמדה כזו מונה חשמלי שבסוף כל חודש יוכל לחשב מה הייתה כמות צריכת החשמל של העמדה ביחס לצריכה הכללית.

עמדת טעינה לרכב חשמלי

ניהול עומסים

בהפעלה של עמדת טעינה, אחד הדברים הכי חשובים הוא מערכת לניהול עומסים. התפקיד של המערכת הזו רלוונטי בעיקר בעמדות שבהן אפשר להטעין יחד מספר רב של רכבים. כדי למנוע עמס יותר על המערכת, מי שאחראי עליה צריך לשלוט בעמדה כך שהוא יוכל לווסת את אספקת החשמל אל הרכבים.

למרבה המזל, התקנה מקצועית של עמדת טעינה מאפשרת לכם להנות ממערכת אוטומטי שתבצע עבורכם ניהול עומסים. כל מה שאתם צריכים זה רק לדעת איך לעבוד עם המערכת הזו, אולם את העבודה הקשה היא תעשה בשבילכם בצורה אוטומטית.

 

לסיכום

תפעול של עמדת טעינה לרכב חשמלי מתחלק לכמה סוגים. הסוג הראשון נוגע לתפעול של עמדת טעינה ששוכנת בחניה פרטית, והוא הקל מכולם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לנתק ולחבר את הרכב לחשמל. בעמדות ציבוריות יש צורך לנתק את הרכב בסיום הטעינה וכמובן לנהל מערכת לניהול עומסים. הטכנולוגיה מאפשרת לכם לגרום לכל זה להתבצע בצורה אוטומטית.

עמדת טעינה לרכב חשמלי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים