איך ללמוד להקים קורס דיגיטלי

קורס דיגיטלי מאפשר לכם ללמוד חומר של קורס בלי לצאת מהבית. קורסים בסגנון הזה זוכים לפופולריות רבה מאז הקורונה, וגם כאשר אנחנו שוב יכולים לשבת יחד בכיתה, תלמידים רבים מעדיפים ללמוד את החומר בזמן שנוח להם דרך המחשב הביתי. בנייה של קורס כזה יכולה להיות מאתגרת, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם לעבור אותה בצורה מוצלחת.

 

עיצוב תוכן

התחום הראשון שאותו אתם צריכים להכיר כדי לבצע בניית קורס דיגיטלי הוא כמובן עיצוב. בדומה לעיצוב אתרים, גם בעיצוב של קורסים דיגיטליים אתם צריכים לדעת כיצד ליצור תכנים במחשב שלכם, ואיך להעלות אותם למקום שבו הם יהיו נגישים עבור כל מי שמשתתף בקורס. עיצוב התוכן צריך להיעשות מתוך הבנה שחשוב לא רק לספק את החומר עצמו אלא גם לגרום לכך שהוא יהיה מושך.

בעוד ששיעור שנערך בכיתה מכריח את התלמידים להיות מרוכזים בחומר הנלמד, בכל הנוגע לקורסים דיגיטליים התחרות קשה יותר כיון שהתלמידים יכולים בכל רגע לעבור למשהו אחר. קחו את זה בחשבון בעת הפקת קורס דיגיטלי ובנו את הקורס בצורה אטרקטיבית.

קורסים דיגיטליים

היכרות עם חומר הקורס

לכל קורס דיגיטלי יש נושא ספציפי שבו עוסק הקורס. עליכם לוודא שאתם מכירים היטב את התחום, מודעים לחידושים האחרונים בו ולא מפספסים אף חלק שיכול לשרת את לומדי הקורס בנוגע לתחום הזה.

אם אתם בונים קורס דיגיטלי התלמידים שלכם סומכים עליכם שכל החומר הרלוונטי יועבר עליהם, וזו האחריות שלכם. אל תהססו בעת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע מהתחום שיעזרו לכם לסגור את כל הפינות שאתם לא מכירים.

קורסים דיגיטליים

צילום והקלטת חומרי לימוד

החלק המרכזי של כל קורס דיגיטלי אלו חומרי לימוד. החומרים הללו מגיעים בדרך כלל בצורת הרצאות או שיעורים שמצולמים מראש, וכך התלמידים יכולים לצפות בחומרים הללו בזמן שנוח להם. עליכם להקפיד על צילום איכותי ונקי מרעשים, כדי לאפשר לתלמידי הקורס ללמוד אותו בצורה שכמה שיותר מדמה את המציאות של כיתה אמיתית. אל תשכחו גם לסדר את השיעורים בצורה נוחה לניווט.

אם אתם עושים שימוש בלוח במהלך הלימוד עליכם לוודא שהמצלמה קולטת היטב את הלוח. לא כל כיתה שבה אפשר להעביר שיעור פרונטלי היא כזו שמתאימה גם לצילום של שיעורים עבור קורס דיגיטלי. נסו גם לחלק את השיעורים ליחידות קצרות יותר. בלימוד דיגיטלי אנשים נוטים לעשות הפסקות לעיתים קרובות יותר, ועליכם לקחת את זה בחשבון.

 

לסיכום

אם גם אתם מעוניינים לייצר קורס דיגיטלי, יש כמה דברים שחשוב שתלמדו על מנת להפיק קורס כזה. עיצוב תוכן הוא כמובן תנאי הכרחי להצלחה, כיון שבלעדיו לא תוכלו להעלות את התכנים השונים של הקורס לאתר. לאחר מכן עליכם ללמוד איך לצלם בצורה נכונה את הקורס, וכמובן לא לשכוח להכיר היטב את התחום שבו הקורס הולך לעסוק.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים