איך ללמוד לכתוב משפטים יפים ומיוחדים?

כישורי כתיבה נתפסים פעמים רבות כפעילות יומיומית פשוטה שכל אחד יכול לבצעה בקלות.

אך האמת היא הפוכה, כפי שביאליק היטיב לתאר זאת במאמרו – גילוי וכיסוי ביד הלשון.

יש והמילה משמשת אותנו באופן טכני בלבד, כתקשורת בין אישית תכליתית, אך יש והמילה היא נזר האומנות, היא בוראת עולם חדש ונקודת מבט בלב האדם.

רוצים להפוך לאומני המילה? המשיכו לקרוא ותגלו כיצד.

 

מתי צריך להשתמש במילים יפות?

ראשית כל, אם תתנסו בכתיבה פיוטית אולי תגלו שהיא מסבה לכם הנאה ותרצו לעסוק בה בזמנכם הפנוי. אנשים רבים "כותבים למגירה" וחושפים את כשרונם רק לאחר שנים רבות, כמו המשוררת זלדה למשל. ושנית, יש פעמים שיש צורך בכך – כתיבה אקדמאית, כתיבה בעבודה ולא עלינו – בכתיבה על מצבות. מעוניין במידע נוסף על מצבות וכתיבה עליהן? לחץ כאן.

 

קורס כתיבה

כיום יש קורסים רבים שעוסקים בכתיבה מסוגים שונים – כתיבת סיפור, שירה, ספרים ארוכים ועוד. אם אתם רוצים להפוך את הכתיבה לקריירה של ממש, מומלץ שתלמדו היטב קודם בקורס מקצועי. כמו כן, ישנן סדנאות כתיבה קצרות שמועברות באופן חוויתי ומובילות את באי הסדנה תהליך אישי מרגש. סדנאות וקורסים זו הדרך הטובה והמקצועית ביותר ללמוד לכתוב.

 

קריאה

הדבר הבסיסי ביותר בשביל להפוך לאנשים שכותבים יפה הוא לקרוא המון משפטים. על מנת להפוך ליצירתיים בתחום מסוים, יש להכיר אותו היטב – למשל, אדם שלעולם לא קרא ספר לא יכול לכתוב ספר, הוא אפילו לא יודע מה זה. אם תרבו לקרוא ספרות ושירה תוכלו להפוך למקצוענים יום אחד. כמו כן, ההיכרות עם משפטים מיוחדים תיתן לכם רעיונות ליצירת משפטים דומים בעצמכם. בנוסף, משפטים יפים ישמשו אתכם במקרים כמו בחירת משפט למצבה.

 

להתנסות כל הזמן

חשוב שלא תפסיקו לכתוב כיוון שהכתיבה עצמה מלמדת. לכל אחד יש סגנון כתיבה אחר וחשוב שכירו את עצמכם, מה הטעם שלכם, מה הכישרון שלכם ובמה אתם רוצים להתמקד – על השאלות האלה תענו רק אם תכתבו הרבה בעצמכם. כמו בכל דבר, חשוב להתמיד כדי להגיע לתוצאות.

 

משפטים יפים למצבות

כשאדם נפטר עולה בקרבינו רצון לכבד אותו ולהעביר לדור הבא את האיש שהוא היה ואת רוחו ואמונתו. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי משפט שמגלם אותו במצבה. על המשפט להיות מעורר השראה ותקווה מצד אחד, וקשור באופן הדוק לנפטר מצד שני.

 

סיכום

חשוב ללמוד לכתוב יפה או להכיר משפטים יפים, בשביל להציב את המשפט היפה ביותר על המצבה של הקרוב לכם. יש מגוון דרכים ללמוד לכתוב – קורסים, סדנאות, כתיבה עצמית ועוד. אם תמצאו את הדרך הטובה עבורכם אתם תגיעו רחוק. משפטים יפים יכולים להביא לשינוי במציאות, לכן חשוב לבחור היטב את המשפט למצבה.

 

מחברת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים