איך ללמוד למבחני הבגרות במתמטיקה

אחד המקצועות בהם תלמידים משקיעים מאמץ רב במיוחד הוא מתמטיקה.

מתמטיקה הוא מקצוע חשוב, וציונים טובים בבגרויות במתמטיקה יכולים לפתוח דלתות למסלולים אקדמיים נחשבים בהמשך.

יחד עם זאת, מדובר במקצוע לא פשוט בכלל ועבור חלקים הוא מקצוע קשה במיוחד, לא משנה אם אתם עושים 5, 4 או 3 יחידות.

איך מומלץ ללמוד למבחן במתמטיקה ומה ניתן לעשות כדי להצליח?

 

תרגול, תרגול ועוד תרגול

במתמטיקה ישנה חשיבות רבה עבור תרגול – וכמה שיותר ממנו. רבים חושבים שאם הם הצליחו לפתור תרגיל אחד או שניים בהצלחה הם כבר בקיאים ומוכנים למבחן בנושא זה – אך זו טעות. במתמטיקה לרוב לא מספיק רק לדעת את התיאוריה ולזכור מה צריך לעשות, אלא יש צורך בתרגול מסיבי וככל שתתרגלו יותר כך סביר יותר שתוכלו לענות בהצלחה במבחן.

 

למידה מסודרת לפי נושאים

כדי ללמוד ביעילות כך שהלמידה שלנו גם תביא תוצאות ולא תבזבז זמן חשוב ללמוד באופן מסודר וחכם. חלקו את הימים שאתם מייעדים ללימוד לבגרות לפי נושאים, כאשר כל יום תקדישו לנושא מסוים (או יותר מנושא אחד, תלוי כמה ימים יש לכם – אבל בכל מקרה שיהיה מסודר). כאשר אתם לומדים נושא מסוים, חזרו על התיאוריה והחוקים תחילה, ולאחר מכן תרגלו את כל התרגילים הזמינים שיש לכם בנושא זה.

 

פתירת מבחנים לדוגמא

לאחר שסיימתם לעבור על כל הנושאים פתרו מבחנים לדוגמא. כך בעצם תוכלו לעבור שוב בפעם השנייה על כל נושא, ולפתור תרגילים ברמה שכנראה תתקלו בה בבחינה. פתרו את כל השאלות במבחן גם בחלקים בהם יש אפשרות בחירה – אל תסתמכו על כך שתוכלו לבחור שאלות במבחן.

 

ומה עם ביצוע המבחן עצמו?

אחרי שלמדתם וחרשתם מגיע רגע האמת – הבגרות. מספר טיפים להצלחה בביצוע המבחן:

  1. שינה טובה

לילה לפני המבחן לכו לישון מוקדם יחסית על מנת שיהיו לכם את כל הכוחות שיעזרו לכם להתרכז ולהצליח. גם אם תתקשו להירדם עדיף שתהיו במיטה מאשר לבלות בחוץ.

 

  1. אל תתחילו את המבחן רעבים

זה טבעי להיות לחוצים ושלא יהיה תאבון, אך בכל את מומלץ מאוד לקחת כמה ביסים כדי לא להיות רעבים ולהתקשות להתרכז.

 

  1. קראו היטב את ההוראות והשאלות

ראשית כל – קראו את ההוראות היטב על מנת שלא תעשו טעויות מיותרות ולאחר מכן את השאלות. לפעמים יורדות נקודות בגלל טעויות שמקורן קריאה לא נכונה של ההוראות והשאלות וזה פשוט חבל.

 

  1. פתרו את המבחן בסדר הנוח לכם

זה לא משנה באיזה סדר אתם פותרים את המבחן. אם אתם נתקלים בשאלה שנראית לכם קלה תרגישו חופשי להתחיל איתה, זה ירגיע אתכם וינסוך בכם ביטחון.

 

מורה פרטי למתמטיקה בחדרה

צריכים עזרה בלמידה לבגרות במתמטיקה? באתר כאן לומדים תוכלו למצוא מורה פרטי למתמטיקה בחדרה שיוכל לסייע לכם בלמידה, ולסייע לכם לגלות את השיטה שתביא אתכם להצלחה.

 

מחשבון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים