איך ללמוד לסמינריון ולבחור שאלת מחקר איכותני

עבודת הסמינריון עלולה להראות כמעט בלתי אפשרית, הדרישות האקדמיות נוקשות והכללים מחייבים דיוק, כתיבה ברמה גבוהה, תוכן איכותי והצמדות לשאלת המחקר האיכותני

שנשאלת, מומלץ לבחור שאלת מחקר שתעניין אתכם, בכל זאת אתם עומדים לעסוק בה למשך שנה אקדמאית שלמה ולהשקיע בה אנרגיה רבה, איך עושים זאת?

 

איך כותבים עבודת סמינריון?

סטודנטים רבים נתקלים באתגר ממשי לכתוב את עבודת הסמינריון, אינם מסוגלים לתת את הזמן והשקעה שהעבודה דורשת והם מעדיפים להשתמש באתר עבודות אקדמיות בתשלום בו הם קונים עבודות אקדמאיות (גם עבודות סמינריון) שנכתבו על ידי סטודנטים אחרים, כמובן שהדבר הזה אינו חוקי אך מסתבר שסטודנטים רבים פועלים כך במשך כל הלימודים ללא שתופסים אותם.

 

מהי שאלת מחקר איכותני

שאלת מחקר איכותני היא חלק בלתי נפרד מעבודת הסמינריון והיא מצביעה על אופן חשיבה ביקורתי שמשקף הבנה עמוקה ורחבה של החומר הנלמד ולא רק שינונו לקראת מבחנים. מטרת המחקר היא העמקת הלימוד בנושא מסוים, שיפור כלים וכתיבה אקדמאית והטלת ספק בחומר הנלמד. על הסטודנט לשאול שאלה שתהיה מקורית ותעמיד סימן שאלה אמיתי שידרוש מחקר מעמיק של הנושא.

 

טיפים לבחירת שאלת ונושא למחקר עבור העבודה

  • עברו על הסילבוס של הקורס בו התבקשתם לכתוב את העבודה והעלו שאלות שמעניינות אתכם בכל נושא.
  • תנו עדיפות לנושאים שטרם נחקרו מתוך הנושאים שמעניינים אתכם.
  • כשאתם חושבים שמצאתם שאלה או נושא דמיינו את השאלה ככותרת של ספר או מאמר שמופיע בעיתון, השם היה מושך אתכם? הייתם רוצים להמשיך לקרוא?
  • אם אתם במחסום ולא מצליחים לחשוב על משהו נסו לדבר עם חברים שלא בקיאים בתחום והסבירו להם את הנושאים הנלמדים, אולי הם יתעניינו במשהו וישאלו שאלות מתאימות וסקרניות.

 

מה העבודה צריכה להכיל?

ישנה חשיבות רבה לסדר ומבנה העבודה גם עבור הבוחנים וגם עבורכם בתור כותבי העבודה, המבנה הברור יסייע לכם בכתיבה נכונה וסידור יעיל של התוכן.

  1. שער – חשוב שהשער של העבודה יכיל את המידע ההכרחי – שם/ שאלת המחקר, פרטים אישיים של המגיש ופרטי מרצה הקורס.
  2. תוכן עניינים – תוכן העניינים צריך להיות יעיל ונוח לקריאה, מכיל את ראשי הפרקים והעמוד בו הם כתובים. ניתן להוסיף כמה מילים קצרות על כל פרק.
  3. מבוא – המבוא לעבודה צריך לבטא ולהסביר בקצרה את נושא העבודה, עליו להיות ענייני אך מפורט.
  4. סיכום ומסקנות – החלק הסופי של העבודה המציין את המסקנות אליהם הגעתם בחקר שלכם.
  5. רשימה ביבליוגרפית מלאה של כל המידע בו השתמשתם/ ציטטם בעבודה.

 

לסיכום

עבודה סמינריונית יכולה להוות איום לא קטן על סטודנטים רבים, מומלץ להתחיל אותה כמה שיותר זמן מראש ולעבוד עליה לאט לפני שמתחיל הלחץ לפני ההגשה, מי יודע אולי תתפלאו לגלות שהנושא שבחרתם מעניין אתכם ואפילו תהנו מהמחקר והכתיבה.

תלמידה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים