איך ללמוד לעשות פוליש לרצפה בצורה מקצועית

פוליש הוא פעולה המחזירה עטרה ליושנה כשמדובר ברצפה, באמצעות מכשור וחומר מיוחד. כלומר, לחדש את הרצפה ולהחזיר את הברק שלה לאחר שנשחקה. את הפוליש ניתן ללמוד לעשות באופן מקצועי ועל כך יעסוק המאמר הבא.

 

ללמוד על סוגי הרצפות והתאמת החומר

לפני שמתחילים לעשות פוליש לרצפה צריך להכיר איזה חומר מתאים לסוג הרצפה. ככל שתחקרו יותר על החומרים ותקראו עליהם תדעו כיצד הם ישפיעו על הריצוף לטווח הקצר והרחוק. למשל, האם ידעתם שפוליש וקס הוא חומר שעוותי חלקלק שאינו מומלץ בבתים שבהם גרים קשישים וילדים כי כאשר מורחים אותו על קרמיקה או שיש אפשר להחליק. לכן הוא מומלץ רק על רצפת טרצו או פרקט. לאור העובדה שהוא זול יותר בוחרים לרכוש אותו לרצפה אך למעשה פוגעים בה אם היא אינה מתאימה לוקס. ישנם גם חובבנים שרוכשים פוליש אקרילי לריצוף הקרמי למרות שהוא מתאים יותר לריצוף אבן או בטון בעיקר במקומות שיש לבודד בהם את החשמל, כמו במפעלי תעשייה. מי שלומד על סוגי הפוליש יודע שהפוליש הטוב ביותר לריצוף קרמי הוא הקריסטל. זהו חומר עמיד לאורך שנים שעוזר להוריד את כל הכתמים הקשים ומחזיר את הרצפה לקדמותה מבחינת הברק והזוהר.

 

טיב הפוליש כטיב הניסיון

הלמידה המקצועית מתבססת גם על הכרת המכשור המיוחד ולא רק על חומרי הפוליש. כלומר, לדעת לתפעל מכונת פוליש השואבת מים. ככל שצוברים יותר ניסיון כך גם הופכים למקצוענים יותר. לעומת זאת, אם אדם עשה פוליש בפעם הראשונה לבדו, לא בטוח שהתוצאות יהיו איכותיות, אך ככל שיתנסה בכך, הן ילכו וישתפרו. בעלי מקצוע רבים שעוסקים בפוליש לאורך שנים יגרמו לרצפה לנצוץ בשל הניסיון הרב שצברו. הם גם יוכלו  להדריך אתכם איך לתחזק ולשמור על הרצפה. אם מדובר על פוליש לבית לאחר שיפוץ, אל תנסו לבצע אותו לבד אלא אם יש לכם ניסיון של שנים על מנת שלא תבזבזו כסף על מכשור וחומרים שלא יביאו לתוצאות הרצויות.

 

מה השלבים שתצטרכו לעשות בפוליש?

כאמור, כדי לבצע פוליש יש לרכוש או להשכיר מכונת פוליש. לפני שמתחילים צריך לנקות את הרצפה. כלומר לפזר חומר ניקוי ולקרצף אותו באמצעות המכונה. ישנם אנשים שחוסכים את עלות המכונה ומקרצפים עם מטאטא גס. בכל אופן הפעולה צריכה להתבצע בחדר אחד ורק אחר כך לעבור לחדר השני. בשלב הבא המכונה תשאב את המים והסבון מהרצפה ובשלב הסופי יש למרוח את חומר הפוליש להברקה באמצעות סמרטוט רצפה ולתת לו להתייבש. על מנת שהתוצאות יהיו איכותיות מומלץ לבצע פוליש בדירה ריקה מאנשים וריהוט. בנוסף, רק לאחר שהחומר מתייבש לחלוטין והרצפה בוהקת יש להחזיר את הריהוט למקום. לסיכום, למי שלא רוצה להתמקצע בפוליש הדרך הטובה ביותר היא להזמין חברת ניקיון שמתמחה בכך ולהיות בטוחים שמקבלים תמורה.

ריצה מבריקה

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים