איך ללמוד לפסיכומטרי ומהם המועדים שניתן לעשות את המבחן?

פסיכומטרי הוא אתגר לא קטן גם עבור טובי המוחות.

המבחן דורש ריכוז למשך זמן, למידה ממושכת לפני המבחן, יכולות שונות ומגוונות, עמידה בלחץ ועוד.

אך אל תתייאשו, רבים ניסו והצליחו אז אין סיבה שאתם לא תצליחו.

חשוב לצאת לדרך עם ההבנה שלכל אחד יש כישרונות שונים, כפי שגרדנר טען שיש מספר אינטליגנציות ולא רק מתמטיקאים הם חכמים – יש לחכמה רבדים

שונים וחשיבה ריאלית היא רק אחד מהם.

כמו כן, חשוב להתחיל א תהדרך עם כלי למידה וארגון שונים ולקבוע את תאריך המבחן מראש על מנת להיערך בהתאם.

 

מועדי הבחינות

בכל שנה יש ארבעה מועדים – באפריל, ביולי, בספטמבר ובדצמבר – וכך גם ב- 2022. המועדים הכי מבוקשים הם אפריל ויולי כיוון שהם מאפשרים להירשם לאחר הבחינה לשנת לימודים הבאה. לכל בחינה יש מאפיינים שונים – אזורים שונים בהם היא מתקיימת ושפות שונות. חשוב לשים לב מראש מה הבחינה שתהיה לכם טובה ולהירשם הרבה זמן לפני. לפרטים נוספים על מועדי הפסיכומטרי.

 

איך ללמוד נכון?

  1. קורס – אין כמעט אנשים שיכולים ללמוד בעצמם לפסיכומטרי. זה דורש ידע ראשוני מאוד גבוה שפשוט לרובם אין. קורס יעזור לכם בצורה הכי טובה.
  2. תעשו מבחנים משנים קודמות – זו הדרך היחידה להגיע מוכנים לרגע האמת. מבחנים משנים קודמות ישקפו לכם את רמת המבחן, את הקושי לעמוד בזמנים ויראו לכם מה עוד אתם צריכים לשפר.
  3. סקרו את עצמכם – עליכם להבין מה החוזקות שלכם ולוודא שבהם תקבלו את מלוא הנקודות. בנוסף, עליכם להבין את החולשות ולהשקיע בהם קצת יותר מהרמה בה אתם צריכים להצליח – כי כידוע לא כולם צריכים לקבל את מלוא הנקודות במתמטיקה כי זה לא ייתן להם הרבה לתנאי הקבלה. חבל לעבוד הרבה על מה שאתם לא צריכים, אז עשו סקירה מראש ותשקיעו קצת יותר ממה שצריך בכל דבר כדי לוודא הצלחה.
  4. צרו סדר יום – לימוד לפסיכומטרי דורש כמה חודשים. חשוב שתתכננו את היום בצורה יעילה ומסודרת ותאפשרו לעצמכם גם להתאוורר. למידה ללא הפסקות היא לא יעילה ומדכאת – נסו להימנע מלהגיע למצבי קצה כי זה לא יקדם אתכם. סדר יום בו קמים מוקדם, לומדים ביסודיות ושומרים על רעננות יבטיח לכם הצלחה.
  5. עברו על הטעויות וההצלחות שלכם במבחנים – בטייסות המובילות בעולם עושים את זה כדי להתקדם אז כדאי גם לכם. בחינת הטעויות חשובה מאוד כי תאפשר לכם לתקן את הדפוסים שמונעים ממכם להצליח. כך גם בנוגע להצלחות – חזקו את הדברים שעוזרים לכם להצליח.

 

סיכום

בחינות הפסיכומטרי דורשות קביעת מועד מראש, התכוננות רבה, התמדה והרבה אורך רוח. נסו לשמור על שפיות בתקופה זו, לחייך ולהאמין בעצמכם. בטוחים שתגיעו רחוק!

 

איש קורא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים