איך ללמוד לפתוח סתימות?

לעיתים נוצרות סתימות, זו היא עובדה. אולם, לא כל אחד יודע לפתוח סתימות. הדבר יוצר תסכול אצל אנשים רבים שצריכים להזמין איש מקצוע או לחילופין לבקש עזרה מחברים, בן או בת הזוג ובמקרים קשים מאיש מקצוע. לכן, חשוב מאד לדעת לפתוח סתימות, זאת כדי שתוכלו לפתוח את הסתימות שנוצרות בצורה עצמאית.

 

ממה נוצרות סתימות

מרבית הסתימות נוצרות מכמה סיבות עיקריות. סתימות בשירותים בדרך כלל נוצרות מזריקת מגבונים, תחבושות הגיינה, נייר שלא מותאם לשירותים ודברים דומים. סתימה במקלחת הרבה פעמים נוצרת משערות ארוכות שחוסמות את פתח הניקוז. ניתן להבין משני המקרים שסתימות נוצרות כשיש משהו שחוסם בצורה משמעותית את דרך הניקוז של המים, לא בהכרח בפתח.

 

לא להירתע מסתימות

הדבר הראשון שצריך לעשות כדי ללמוד על פתיחת סתימות הוא להבין שלא צריך להירתע מהם. אנשים חוששים לנסות לפתוח את הסתימה להד, אך אם לא תנסו, כיצד תצליחו? כמובן שלא כל סתימה תצליחו לפתוח אך יש להתגבר על החשש הראשוני כדי להצליח.

 

סתימות מורכבות אל מול פשוטות

ישנן סתימות פשוטות שלא דורשות הרבה כדי להצליח לפתוח אותן. מנגד, ישנן סתימות מורכבות שדורשות הגעה של איש מקצוע שמבין באינסטלציה, זאת משום שללא כלים מיוחדים וניסיון הסתימה לא תיפתח. סתימה בפתח הניקוז נחשבת לסתימה פשוטה שאתם יכולים לפתוח לבדכם. מנגד, סתימה בצנרת הביוב היא כבר מורכבת ומצריכה כלים מיוחדים וניסיון של איש מקצוע.

 

סתימות בכיור

אם נתקלתם בסתימה בכיור עליכם לנסות לפתוח את החלק המוברג מתחתיו. חלק זה נקרא סיפון. שם מתנקזות בדרך כלל הסתימות. לפני הפתיחה הניחו דלי מים זאת כדי לא ללכלך את הרצפה. הוציאו את הסיון ושטפו אותו היטב, בדרך כלל זה אמור לפתוח סתימה פשוטה.

 

שימוש בפומפה

כדי לפתוח סתימות בשירותים, בכיור או במקלחת ניתן להשתמש בפופמה. הפומה יוצרת ואקום שמושך את החומרים שהצטברו ומשחרר את הפתח החסום. השימוש בפומפה נוח מאד ולכן זו דרך נוחה לפותחי סתימות מתחילים שרוצים ללמוד לפתוח סתימות.

 

חומרים כימיים

בשוק כיום יש חומרים כימיים רבים שעוזרים לפתוח סתימות. את החומרים עליכם לשפוך אל מקור הסתימה. מטרת חומרים אלו היא להמיס את צבר החומרים שהצטבר במקום הסתימה. כך למשל, את את ניקוז המקלחת חוסמות שיערות, שימוש בחומר כימי שממיס שיערות יכול לפתוח את הסתימה ולגרום למים לצאת שום בחופשיות מהניקוז של האמבטיה.

לסיכום, כל אחד יכול ללמוד לפתוח את הסתימות הפשוטות, כל שעליו לעשות הוא לנסות. מנגד, אם הסתימה מורכבת, אל תהססו לקרוא לאיש מקצוע שיברר את מקור הבעיה. גם אם יתברר שפתיחת הסתימה פשוטה ביותר, הרווחתם ולמדתם לפעם הבאה כיצד לפתוח סתימה מסוג זה, ולא תצטרכו להבא לקרוא לאיש מקצוע בגינה.

חסימות פתוחות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם