איך ללמוד לצייר בקלות ובמהירות

 ציור הוא אמנות שלא מוערכת מספיק, אך היא ראויה לכבוד עצום משום שהיא פרי דמיונו של האדם, היא מבטאת את כל הרצונות, הדחפים, האשליות של האדם.

והיא לחלוטין יכולה להרשים מספר עצום של אנשים, רק מהתבוננות בה.

רבים מרגישים שיש בהם את הכישרון הזה, אך לא יודעים איך לפתח אותו.

ישנם גם כאלה שרוצים ללמוד את הבסיס, ולאחר מכן להשתפר לבד.

כל אלה כרוכים בעבודה רבה ומתישה.

אך ישנן דרכים מהירות יותר ונוחות שעליהן נלמד ממש כאן.

 

העזרו במר גוגל

גוגל הוא מנוע החיפוש הרחב ביותר מכל הזמנים, הוא כולל בתוכו אינספור מדריכים לצייר המתחיל, החל משלבי התקדמות ועד לאומנות של ממש. בגוגל ניתן למצוא שלל מדריכים התחלתיים וכאלו שעוברים איתך שלב שלב עד שתצליח. באינטרנט ניתן למצוא הכל, וגם ביוטיוב. ניתן לצפות בסרטונים רבים המראים איך ניתן להגיע לציור המושלם בפחות מאמץ. היום כבר לא חייב את ה״כישרון המולד״ בכדי להתחיל לצייר.

חשוב להבין כי האינטרנט מלא ברעיונות וצריך למקד את עצמנו. אם אנו רוצים ללמוד לצייר בצורה דיגיטלית דרך המחשב או הסמרטפון שלנו, כמו ארטלי, עלינו לכתוב זאת במנוע החיפוש, ולראות שלל מדריכים המוצעים בחינם לצייר המתחיל. אותה פעולה תקפה גם למי מאתנו שרוצה ללמוד לצייר בצבעי אקריל, למשל, או בעפרונות מים על דף ריק וכו׳. בגוגל מאוד חשוב למקד את הרצון שלנו ובכך הוא ימטב עבורנו את המדריכים השונים.

 

קחו דף ועט – ולמדו את הדרך שלכם

רבים מהמעוניינים לצייר, לא מודעים לסוגי הציור שהם רוצים לצייר, ועוברים ישר למדריכים המלמדים סגנונות מסוימים. המלצתי היא, להתחיל בדף ובעט, לצייר את מה שנראה לנו לעין, מה שנראה לנו לנכון ומה שהלב בעצם מרמז לנו, ולזרום עם הציור. הוא יכול להיות גם ציור פשוט למדי, או מוזר למדי, וזה מה שיהיה יפה בו. הציור הוא אמנות בפני עצמה, ואם לא תלמדו איזו אמנות היא המיועדת לכם, לא תצליחו למקד את עצמכם.

 

התקדמו שלב אחר שלב

אמנם הדרכים להתחיל לצייר מהירות ונראות מבטיחות, אך ההפך הוא הנכון. בשביל לצייר בקלות ובמהירות, התשובה הנכונה היא להתחיל ציורים קטנים ומזעריים, ורק לאחר שהבנו איך לצייר אותם, ניתן לעבור לציורים הגדולים והמושקעים יותר. ״קפיצה למים״ באמנות שכזו, יכולה להוביל למבוי סתום שכן לא למדנו את הבסיס והטכניקה הנדרשת בציורים גדולים יותר.

 

סוד ההצלחה הוא ההתחלה

ההתחלה תמיד הכי קשה, אנו נחשפים לתחום מעניין אך לא בהכרח שלמדנו אותו או רצינו בו שנים אחורה. לכן ההתחלה תמיד נראית מאיימת וקשה, אך עם התקדמות נכונה ופסיעה אטית, ניתן להגיע לרמות ציור מאוד גבוהות ומרשימות. וכל זה – בחינם וללא קורסים בתשלום. הציורים הראשונים אולי יהיו קלים בזכות המדריכים השונים, אך כל אלו מכינים את הקרקע לציורים הגדולים יותר שיבואו אחר כך. שיהיה בהצלחה.

נמר

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים