איך ללמוד מה המקצוע שהכי מתאים לכם

כבר מאז שאנחנו קטנים, שואלים אותנו ״מה תרצו להיות כאשר תהיו גדולים? ״, לפעמים כילדים אנו יודעים לענות מיד בהתבסס על התחביבים העכשוויים, ולעיתים אנו עונים מה

לדעתנו הכי יכול להתאים לנו כי מישהו שאנחנו מאוד אוהבים הוא כזה.

למשל, אתם מגיעים ממשפחה של רופאים, ואתם רוצים ללכת בנתיב המשפחה.

ככל שאנו מתבגרים והגיע הרגע להחליט, רבים מוצאים את עצמו חסרי אונים ולא מצליחים להחליט מה המקצוע שאותו רוצים ללמוד.

אז איך בוחרים את המקצועי שהכי יתאים לנו?

 

בוחרים מסלול לימודים

קודם כל, הירגעו, כל החיים עוד לפניכם וכך גם הלימודים. החלטה שמגיעה מתוך מקום של לחץ, יכולה להוביל הרבה פעמים להחלטה שגויה. שבו עם עצמכם קודם כל, יום, יומיים, שבועיים ואפילו חודש, והחליטו מה הדבר שהכי נכון בשבילכם ללמוד ולא ללכת לפי מה שהחברה הכתיבה לכם.

לכו אחר מה שאתם אוהבים לעשות, ולא כי אחותכם הגדולה למדה, או החלום של סבא, או כל החלטה שנובעת מלחץ. כדי לקבל החלטה על הצד הטוב ביותר, חשוב להכיר את עצמנו ולנהל תהליך חשיבה רציני וממוקד וכך להבין טוב יותר מה אנו רוצים לעשות.

 

סימנים מקדימים

כבר אמרנו שבכדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, צריך להכיר את עצמנו כמה שיותר. מלבד ההכרות, ניתן לקבל מושג ממסגרות שהיינו בהם בעבר כמו למשל: עבודה, צבא, לימודים קודמים אם היו, ושאול את עצמנו האם היה לנו טוב במסגרות הללו.

האם יש תחומים אחרים שגורמים לכם הנאה? איפה הצלחנו הכי הרבה? חשוב גם לשתף את הקרובים ולשאול אותם לדעתם, וגם כדי להיזכר בתקופות קודמות בחיים שלנו. כאשר נכיר את עצמנו טוב, ונבין את האופציות הקיימות עבורנו בשוק עבודה שאליו נרצה להשתלב. דרכים וכיוונים לעיתים יובילו גם לאותו תחום העניין.

 

 שילוב תחומי עניין

מלבד ההכרות עם עצמנו, ושאלות אל בני המשפחה לגביי העבר שלנו, רצוי ומומלץ לבצע ייעוץ לימודים. הייעוץ יאפשר לכם להכיר את כל האופציות העומדות בפניכם ואולי לכוון אתכם יותר טוב אל עבר מקצוע שאולי לא עלה בדעתם.

למשל, אדם שאוהב מאוד אומנות, יצירה, וגם אוהב לשלב פתרון בעיות, יכול להיות מעולה בכל מה שקשור לעיצוב של חווית משתמש. כך הוא יוכל להנות מהמחשבה מאחורי היצירה וגם ליצור.

 

עמידה בדרישות קבלה

מלבד זאת, חשוב לעמוד בדרישות קבלה לאותו מקום שנרצה להתקבל אליו. אם אנו רוצים להתמקצע בתחום מסוים, עלינו לבדוק אם ההירשמות מה הם תנאי הקבלה על המוסדות השונים והאם יש לנו יכולות הנדרשות להתקבל.

נשמו עמוק כי תנאי קבלה משתנים בין מוסדות למוסדות, ויש מספר דרכים להגיע למסלולים שונים כמו מכינה, מסלול מעבר, הסבה של אקדמאים ועוד.

 

לסיכום

חשוב מאוד להכיר את עצמכם ואת התשוקות המקצועיות שלכם על מנת לדעת מה הלימודים שהכי יתאימו אליכם. זכרו לבחור במקצוע שיקדם אתכם אישית, מקצועית וגם יעשה אתכם מאושרים. בהצלחה!

תלמיד

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים