איך ללמוד משמעויות של מילים בעברית בצורה מדויקת

נתקלתם במילה בעברית שאתם לא מכירים, ואין לכם מושג מה המשמעות שלה? אל תוותרו מהר, היום זה פשוט מאוד למצוא את המשמעות המדויקת, וכך תרוויחו עוד מילה בשפה העברית לארסנל.

 

הכירו את השפה העברית

השפה העברית לא תמיד נראתה כמו שאנו מכירים אותה היום. בתנ"ך נקראת השפה העברית "השפה היהודית", ומאז היא עברה גלגולים רבים, כאשר נקודת המפנה הגדולה הידועה ביותר היא כאשר אליעזר בן יהודה חידש את השפה. לא כולם יודעים, אך מלבד אליעזר בן יהודה גם חיים נחמן ביאליק ועוד מדינאים מוכרים הוסיפו חידושי מילים לשפה העברית גם הם.

 

למה כדאי ללמוד על השפה העברית?

גם אם אתם לא מתחברים ללימודי לשון, חשוב להכיר את השפה הלאומית שלנו. דיבור תקני ונכון משרת נורמות חברתיות, ועוזר לאחרים להבין אתכם ואת המסר שלכם כראוי. בנוסף, על מנת שנוכל להמשיך וללמוד את התנ"ך ואת שאר כתבי הדת, עלינו להמשיך ללמוד וללמד את השפה העברית לעומק, בעיקר את זו שלא מלווה בסלנגים ובשינויים מהשנים האחרונות.

 

השימוש בשפה העברית

מלבד בבגרות בלשון, אנו נבחנים על השפה העברית גם במבחן הפסיכומטרי. אך חוץ ממבחנים פורמליים אלו, אנו נדרשים לעברית תקינה כאנשים בוגרים שמעוניינים לעבוד במקצועות הדורשים כושר התבטאות סביר ומעלה. אנו עושים שימוש בשפה בתפקידים של שירות לקוחות, כתיבה, פרסום, וכמעט בכל תחום אנו ניפגש בצורך לדבר נכון, ולכתוב נכון.

 

למידת משמעויות – למה ומתי?

לקראת מבחן הפסיכומטרי אנו נתקלים לראשונה בצורך להכיר מילים וביטויים חדשים מהשפה העברית, בעיקר כאלה שלא נעשה בהם שימוש תדיר בעת שיחה פשוטה או בחיי היומיום. למידה של מילים חדשות הכרחית גם בעת התואר, כאשר אנו נדרשים לכתיבת עבודות ברמה גבוהה, ולעיתים גם לאחר מכן כשאנו יוצאים אל שוק העבודה. למידה מסיבית של מילים חדשות עלולה להיות קשה ומעייפת, בעיקר בגילאים הללו. אחד הדרכים לעזור למוח שלנו לזכור את אותן מילים טריות, היא ללמוד על משמעותן. הכרת המשמעות של המילה, יוצרת לנו הקשר שיעזור לנו לשלוף את התשובה ברגע האמת.

 

מציאת המשמעות

אז אם אתם מחפשים את המשמעות של מילה חדשה שאתם צריכים ללמוד, או שנתקלתם במילה חדשה בספר שאתם קוראים ואתם רוצים לוודא שהבנתם נכון, כל שעליכם לעשות הוא לפנות למילון. אם פעם לכל אחד מאיתנו היה את כל הכרכים של מילון אבן שושן בבית, והיינו צריכים לגשת לספרייה בבית ולחפש בספר הנכון ובעמוד הנכון כדי למצוא את התשובה, היום מילון אבן שושן נגיש יותר מתמיד, ויכול להיות מותקן על הטלפון החכם.

 

לסיכום

ללמידת השפה העברית והכרת המשמעויות של המילים השונות יש יתרונות רבים: מעבר לכך שאנו נדרשים להיבחן על השפה שלנו בנקודות מסוימות בחיינו, שפה תקינה יכולה לעזור לנו בעבודה, ובתקשורת בין אנשים. מה גם, שכיום, כל כך פשוט ללמוד על השפה ולמצוא את המשמעות של כל מילה שאיננו מכירים, פשוט מתקינים מילון אבן שושן בטלפון הנייד.

מילון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים