איך ללמוד על סוגי העדשות של משקפי שמש

משקפי שמש באים במגוון רחב של צורות וסגנונות, את זה כולנו יודעים, אבל לא כולנו מכירים היטב את הסוגים השונים של העדשות שלהם, וזה מידע חשוב לא פחות. סוג העדשה במשקפי השמש משפיע בצורה ישירה על האופן שבו יסננו אור וקרינה, על הנראות ועל הראייה.

 

עדשות כהות

הסוג הוא למעשה הסוג ה"רגיל", כלומר – הסוג שנמצא ברוב המשקפיים ושרובנו מכירים. הסוג הזה מצמצם את כמות אור השמש שעוברת דרכן. חשוב לשים לב שהן לא בהכרח מסננות את קרינת השמש, וזה פרמטר חשוב שכדאי לבדוק כדי לספק לעיניים שלנו הגנה מיטבית.

הקפידו לבדוק שהעדשות אינן רק כהות, אלא גם בעלו מסנני קרינה מובנים ויגנו על העיניים שלכם מפני גלי אור השמש המזיקים. ברשת החנויות אופטיסטור תוכלו למצוא מגוון דגמי משקפיים עם סוג עדשות קלאסי זה, שמכילות גם סינון קרינה הכרחי.

 

עדשות פולארויד

עדשות מסוג זה נקראות גם עדשות מקטבות, והן חוסמות ומסננות היטב אור שמוחזר ממשטחים רפלקטיביים, כמו זכוכית ומים, וכן מעננים בהירים. גם בסוג העדשות האלה חשוב לבדוק אם הדגם הספציפי שאתם מעוניינים בו יש הגנה בפני קרינת UV, מפני שהדבר לא מובנה בטכנולוגית הקיטוב.

עם זאת, משקפיים איכותיים אמורים להכיל את שתי התכונות. משקפיים עם עדשות מקטבות יהיו מועילות במיוחד בזמן נהיגה, או בבילוי בים למשל.

 

עדשות מראה

על עדשות אלה קיים ציפוי מיוחד שמחזיר אור ויוצר למעשה אפקט של מראה. עדשות אלה יכולות להגיע במגוון רחב של צבעים וגוונים, והן יוצרות ביעילות אפקט של הסתרת העיניים.

חשוב לזכור גם לגבי הסוג הזה כי תכונת החזרת האור לא בהכרח מעידה על סינון של קרינה מזיקה, ולכן יש לבדוק האם במשקפיים הספציפיים שאתם רוכשים קיימת שכבה נוספת שמיועדת להגנה מקרינה.

עוד דבר שכדאי לדעת לגבי הסוג הזה הוא שהן רגישות במיוחד לשריטות, שנראות עליהן בצורה יותר בולטת מהסוגים האחרים. לכן כדאי לשמור אותן בתוך כיסוי ייעודי ולא לנהוג בהן בחוסר זהירות.

 

עדשות מדורגות

מדובר למעשה בשילוב הדרגתי של עדשה כהה, בדרך כלל בחלק העליון, ועדשה בהירה יותר בחלק התחתון. ההיגיון שעומד מאחורי העיצוב הזה הוא בבסיס העובדה שבדרך כלל רוב האור מגיע מהשמיים או מהתקרה.

משמע – מלמעלה, ודווקא דברים שאנחנו רוצים לראות בבהירות – ספר, לוח שעונים ברכב, הדרך שבה אנחנו צועדים – נמצאים מתחתינו. יוצא הדופן מהבחינה הזו הוא סקי – שזו פעילות שבה דווקא יהיה פרוש מתחתינו משטח מחזיר אור ובהיר שעשוי להיות מאוד מסנוור.

 

לסיכום

הסוגים השונים של עדשות שמש יכולים להיות מעט מבלבלים, אבל למעשה כל סוג עדשה הוא בעל תכונה מיוחדת שגורמת לו להיות מיטבי בשימושים מסוימים. ככה אפשר לבחור משקפיים עם סוג העדשות המתאים לכם ביותר.

איך ללמוד על סוגי העדשות של משקפי שמש

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים