איך ללמוד עריכה לשונית בצורה מקצועית?

עיתונאים, כתבי חדשות, וכותבי מאמרים לרוב עושים שגיאות במהלך עבודתם עם מילים.

הם מצליחים בדרכם בגלל התוכן שהם מביאים, אך הכתיבה עצמה ברוב המקרים צריכה לעבור אצל עורך לשוני עם תעודה. הדרכים ללמוד

עריכה לשונית הן רבות – נתחיל מלהבין מה זה בדיוק עריכה לשונית, מי מתאים לתפקיד, ומהן התכנות הנדרשות לעבודה זו.

 

מיהו העורך הלשוני?

העורך הלשוני בעצם עובר על הטקסט "ומסדר" אותו – מדגיש מה שצריך, מוריד או משנה מה שמיותר, מפרט בדברים מסוימים, מבהיר משהו לא ברור ומפשט משהו מסובך.

אפשר לומר שתפקיד העריכה הלשונית הוא להנגיש את הטקסט לקורא, ולעזור לסופר או לכותב הטקסט לחדד את הטקסט כדי להיות ברור ומובן לקוראים. כמובן שהעריכה נמצאת בפרטים הקטנים כמו פירוט כשצריך או הסבר נוסף על עניין מסוים, אך גם במבט העל- סידור הפסקאות במצב הכי נכון ויצירת רצף הגיוני של הטקסט.

 

לימודי עריכה לשונית

למי מתאימים הלימודים?

בגדול לאנשים שאוהבים כתיבה, אוהבים מילים, וגם כמובן אוהבים ומתחברים לסדר ולכללים של הלשון והשפה. הדיוק והפרטים הקטנים חשובים מאוד בלימודים אלו. ברוב מוסדות הלימוד דורשים תואר ראשון כתנאי קבלה, אך ניתן ללמוד עריכה לשונית ללא תואר ראשון, במקרה זה יתכן שידרשו שעות השלמה. בנוסף, חשוב שיהיה כשרון למילים ויכולות כתיבה בסיסיות.

 

כמה זמן הלימודים נמשכים?

משך לימודי העריכה הלשונית נע בדרך כלל בין שנה לשנתיים, במשך יום או יומיים כל שבוע.

בסיום הלימודים מוענקת לבוגרים תעודה מטעם מוסד הלימודים, והבוגרים יכולים להמשיך וללמוד תארים בלשון עברית, בספרות, במדעי הרוח, ועוד.

 

תכנית הלימודים:

במהלך הלימודים עוברים התלמידים סקירה על ההיסטוריה של השפה, על התקופות השונות שדיברו בה, על סגנונות כתיבה מסוימים כגון – כתיבה ספרותית, כתיבה מדעית וכתיבה עיתונאית.

בתכנית התלמידים מקבלים ידע ומפתחים רגישות כדי לזהות בעיות ולבצע שינויים מסוימים בטקסט.

 

איך לבחור מוסד לימודים?

  1. חשוב להסתכל על המלצות – כמו בכל דבר, המלצות הן עדות אמתית כיוון שהן מגיעות מחוויה של לקוחות קודמים.
  2. התאמה ליכולת כלכלית – חשבו כמה אתם רוצים להשקיע ולפי זה תבחרו מוסד. תיקחו בחשבון שמוסד פרטי שעולה יותר בדרך כלל יהיה איכותי יותר.
  3. התאמה לרצונות שלכם – חשבו למה אתם רוצים ללמוד עריכה לשונית ואיזה מוסד יכשיר אתכם כמו שצריך לשוק העבודה.

 

לסיום

עריכה לשונית זה תחום מרתק שחשוב שאנשים מוכשרים בכתיבה יגיעו אליו. ניתן ללמוד עריכה לשונית במוסדות שונים – בחרו את המוסד המקצועי ביותר כדי להפוך לעורכים לשוניים איכותיים. לימודי עריכה לשונית לא אורכים זמן רב, לכן תוכלו לשלב יחד איתם לימודים אקדמאיים שאחרים. מחפשים חברה איכותית של עריכה לשונית באנגלית? רוצים לעבוד בה או לשכור את שירותיה?

 

חתימה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים