איך ללמוד קורס היפנובירתינג לפני הלידה

לידה. מילה קצרה שכוללת בתוכה כל כך הרבה – שמחה, התרגשות, ציפייה וגם פחד גדול. למה? כי אנחנו מפחדים מדברים ומאירועים שלא מוכרים לנו. רק שבמקרה של לידה, הפחד הטבעי הזה לרוב מפריע לנו ומעכב תהליכים טבעיים אחרים.

איך זה קורה? פחד משפיע על הגוף לא רק בצורה נפשית, אלא גם בצורה פיזית. הוא לא מאפשר לשחרר שרירים ולא מאפשר לגוף להרפות, מה שבעצם יעצים את הכאב, שכן הגוף נלחם כנגד תהליך שאמור להיות טבעי לו. זו המסקנה שאליה הגיעו בעקבות מחקרים נרחבים, שנערכו לאורך השנים אשר באו לבדוק את ההבדלים בהתנהלות הלידה בין נשים.

על רקע אותה הנחת בסיס, שאומרת שפחד מאט את הלידה ומעצים את הכאב, פותחה שיטה ייחודית, שמטרתה היא שאישה תחווה לידה טובה ונטולת כאב – שיטת היפנובירתינג. שיטה זו כבר אומצה ע"י נשים רבות בעולם ובשנים האחרונות היא אף הגיעה לארץ וגם פה כבר התחילה להיות סיפור הצלחה של ממש.

אז מהי השיטה, מה עיקרון הפעולה שלה, למי זה מתאים והאם קורס היפנובירתינג לפני הלידה זה הפתרון בשבילך? בואי ונגלה זאת ביחד בכתבה הבאה.

 

 עיקרי השיטה

השיטה של היפנובירתינג מבוססת כאמור על הרעיון, שפחד אחראי לכל האי נוחות הפיזית והכאב שאישה תחווה בלידה. גוף האישה והאינסטינקטים הטבעיים שלה מכירים את העבודה בעצמם, לכן מספיק להוציא את הפחד מהמשוואה והלידה תחזור להיות בדיוק מה שהיא נועדה להיות – תהליך טבעי, טוב וחיובי.

 

 איך השיטה פועלת?

פרט לכלים מעשיים שהיא מספקת לאישה, דוגמת טכניקות נשימה מיוחדות ודמיון מודרך, עיקר השיטה מבוסס על הניסיון לגרום לאישה להכיר את תהליך הלידה לעומק, לא לפחד ממנו ולסמוך על התחושות שלה בזמן הלידה. בצורה זו, הפחד לא ניזון משום דבר ואין לו מקום בחוויית הלידה.

 

 האם השיטה מצריכה הכנה ארוכה לפני הלידה?

סך הכל פחד מפני הלידה זה דבר הגיוני ולוקח זמן לטפל בו. בנוסף, שנוי חשיבתי, כפי שהשיטה דורשת זה גם עניין שלוקח זמן, לכן מדובר בתהליך שאורך זמן וצריך להתחיל אותו לפני שמגיעים לישורת האחרונה של ההיריון.

 

 האם ניתן לפנות לשיטה זו אחרי חוויית לידה קודמת פחות טובה?

מותר ואף רצוי. לכל אישה מגיע לעבור חווית לידה טובה, גם אם זה אומר לעבור אותה אחרי חוויות קודמות פחות חיוביות.

 

 שורה תחתונה – השיטה באמת עובדת?

לחלוטין ויש לזה בסיס מדעי חזק. השיטה עוזרת לנשים להתמודד נפשית מול אירוע שהוא יוצא דופן בחיים שלהן (גם אם הוא הכי טבעי שיש) והופכת אותו לאירוע שהוא אמור להיות – טבעי ומלא עוצמה. נשים אבות מרחבי העולם וגם מהארץ אימצו את השיטה ונהנו מחוויית לידה חיובית וטובה. בדיוק כמו שמגיעה לכל אחת.

ללדת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים