איך ללמוד שמות של חפצים בצורה אינטראקטיבית

גודל אוצר המילים של ילדינו הוא מאגר ידע חשוב ביותר. ככל שהם גדלים אוצר המילים שלהם יגדל בהתאמה. כמובן שכדי להעשיר אותם, צריך לתרגל איתם את שינון המילים, את הדיבור ואת ההקשר בטקסט כך שיוכלו לשייך שם לחפץ. ככל שהם גדלים ומפתחים מודעות הלימוד נהיה יותר מורכב, ומוציא מהורים את היצירתיות שבחינו. כדי להקל וללמד, הנה הדרכים המומלצות ביותר ללימוד אינטראקטיבי!

 

דיבור ועשייה במקביל

שילוב פעולות של דיבור על החפצים תו כדי שימוש בהם יכול מאוד לסייע בשינון שם ותפקיד החפץ דרך השימוש בו. למשל, אם אתם מבשלים במטבח ואתם רוצים לנצל את ההזדמנות להכיר לילדים חלק מכלי המטבח, פשוט תכללו אותם בתהליך! לבקש עזרה מילדכם, העברת פריטים והסבר על אופן השימוש יעזרו לו לעגן את החפץ בראשו סרך פעולה פשוטה!

 

מדבקות שם לחפצים השונים

מדבקות שם, שאפשר להדביק על כל חפץ ופריט בבית לא חייבות להיות אך ורק עם שם הילד. באותה מידה אפשר להשתמש במדבקות כמו מדבקות שם לסימון חפצים, וכך לייצר רחבת אתגרים בביתכם! ככל שיהיו יותר פריטים נפוצים בשימוש לילדים בבית, תוכלו לאתגר את ילדיכם באמצעות איתור וסיוע עם אותם פריטים! השמעת שם הפריט תסייע לו במיוחד בסיטואציה זו, מאחר והוא יוכל ליצור מעבר להקשר חושי של זיהוי החפץ, גם הקשר לשוני. תהליך זה עובר במספר חלקים שונים במוח, דרך עיבוד השפה בהישמע הבקשה, יצירת הקשר בין הנשמע לבי הנראה מבחינת הפריט ולאחר מכן הקשר לשוני. פעילות חינוכית ואינטראקטיבית שמסייעת הרבה יותר מעבר למה שחשבתם!

 

שיר קליט לכל פריט

דרך נוספת ומוכרת אוד היא חיבור שירים שקלים לשינון. כמו בגן, כמו בשירי הילדים, אקט זה יכול להוציא את היצירתיות מכל הורה, ולחבר שי שמתקשר לחפץ בבית ולשימושיו השונים. שיר הוא דרך מצוינת לספר סיפור וזה כל אמן יודע, אך בהקשר של שחינוך הילדים, סיפרו זה יכול להיות פשוט יותר, כמו תפקידה של קערה במטבח או שרפרף בבית השימוש. דרך שיר אפשר ליצור בסדר כרונולוגי ממש הסבר מושכל: מהו הפריט, כיצד הוא נראה, שימושיו השונים, היכן יהיה מצוי בבית ומתי משתמשים בו.

 

משחקי ציור

דרך נהדרת, על הגל היצירתי. שימוש בלוחות גיר, לוחות טוש, דפי A4 ולוחות קנבס כדי לשחק במשחק הניחושים! דרך המשחק הזה אפשר לצייר פריטים, לתת לילד לנחש ולהדריך אותו בדרך לפתרון. בגלל שמדובר במשחק חינוכי ולא תמיד הילד יידע על מה מדובר, צריך להפוך את החוויה לחיובית ולתת תחושת הצלחה וניצחון דרך הניחושים השונים.

 

הדגש הפעלתני

אין מה לעשות, פעולות פיזיות הקשורות לפריטים בבית יעזרו לילדינו בצורה הטובה ביותר לשנן שמות של פריטים. זכרו – חוויה חיובית לפני הכל!

איך ללמוד שמות של חפצים בצורה אינטראקטיבית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים