איך לשלב לימודים של מדעי המדינה ומזרח התיכון?

בחירת תחום הלימודים שלך במיוחד שזה לא מסלול פרקטי ונגיש אל שוק עבודה דינמי ומתפתח, עשוי להיות בלשון המעטה תהליך קבלת החלטות לא פחות

ממורכב.

בין התארים במדעי הרוח והחברה היותר פופולריים הם שילוב בין לימודים של מדעי המדינה ומזרח התיכון/מזרחנות.

מה לומדים במדע המדינה, במזרח תיכון, למה לשלב ביניהם ותכלס, למה לצפות מהלימודים האלה?

 

מה לומדים במדע המדינה?

מדע המדינה הוא תחום אקדמי מאוד באופי הלימודים שלו, אתם תקראו המון מאמרים של המון הוגים, עכשוויים וישנים, תכירו את הפילוסופיות השונות, ההיסטוריה הפוליטית הגלובלית והלוקלית כאן בישראל. תלמדו על איך משטרים פוליטיים עובדים, השיטות הדמוקרטיות השונות. בדרך כלל באוניברסיטאות והמכללות גם מקנים לכם מסלולים פרקטיים בהם תוכלו להתנסות ממש גם בכנסת וגם במשרדי הממשלה השונים.

 

מה לומדים במזרח התיכון?

מזרח תיכון זה למי שלא רק אוהב את החום והאוכל אלא גם ההיסטוריה התרבות. חלק משמעותי מלימודי מזרח תיכון הוא כמובן לימודי ערבית כך שאתם חייבים לקחת את זה בחשבון, אם אתם מאוד רוצים ללמוד את השפה, זה בהחלט התואר בשבילכם. בתואר הזה אתם תלמדו כל מה שאתם צריכים על האסלאם, ההיסטוריה של המזרח התיכון ומדינות ערב, האימפריה העות'מאנית וכמובן גם ישראל.

 

למה לשלב בין הלימודים?

אין מה לעשות, אם אילו שני תחומים שמעניינים אתכם השילוב הזה הוא מנצח. ראשית הוא די חופף מבחינת אופי הלימודים ושנית הרעיון של שני התארים מתאחדים יחד שכן לאחר הלימודים מי שרוצה להשתלב בנוף הפוליטי השילוב הזה ימקסם את הסיכוי שלו להשתלב בשוק העבודה באורח יעיל וחלק.

 

סיכום – למה לצפות וטיפ מנצח?

לימודים במדעי הרוח החברה בכללי דורשים מכן המון, אבל המון קריאה של מאמרים שונים וכתיבה מרובה. הידע כאן לא מספיק, גם תצטרכו לעבוד על כישורי הכתיבה ובפרט הכתיבה האקדמית שלכם. תצטרכו להבין איך לקרוא מאמרים באופן יעיל ומהיר ולא להתעכב על הדברים הפחות חשובים.

אם אתם אוהבים פוליטיקה ואת המזרח התיכון, בלימודים האלה כנראה שתמצאו המון במכנה המשותף עם חבריכם ללימודים וככל הנראה הם יהיו החברים הכי טובים שלכם לשלוש שנים הבאות.

הלימודים במדע המדינה (פוליטיקה וממשל בבן גוריון) ומזרחנות/מזרח תיכון מאוד טובים באוניברסיטאות והמכללות בישראל. תוכלו גם להיעזר כמובן בלימודי חוץ פרטיים שונים שמכירים את התחומים האלו מקרוב ויוכלו להתוות עבורכם את הדרך וכמובן להקל על העומס שלכם, אפילו אתרים כמו של אלעד וידלנסקי.

טיפס אחרון שלנו לסיכום, התואר הזה מעניין מאוד, הוא מקצועי וישפר המון יכולות אצלכם או שאולי ואפילו תגלו יכולות שלא ידעתם שיש לכם. מה שכן, חשוב מאוד לאורך הלימודים למצוא תכלית פרקטית בנוגע למה תעשו לאחר התואר, ולאורך התואר עצמו למצוא כמה שיותר עבודות והתמחויות במקומות שונים כך שלא רק שתצברו ניסיון קריטי לשוק העבודה, אלא גם תוכלו למצוא כיוון טוב בנוגע למה אתם אוהבים לעשות, ומה הייעוד התעסוקתי שלכם.

לסרטונים ומידע בנושא, חפשו במנוע החיפוש את אלעד יצחק וידלנסקי.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים