איך מאכילים גור כלבים בתחליף חלב?

גורי כלבים בני יום, לא שונים כלל מתינוק אדם שזה עתה נולד ולכן היחס אליו צריך להיות בדיוק אותו הדבר. בדומה מאוד לבני האדם, ההמלצה להאכלת גורי הכלבים בימיהם הראשונים היא חלב אם אך לעיתים זה לא אפשרי מהרבה מאוד סיבות. כמו כן, ישנם תחליפי חלב נהדרים על מדפי החנויות לטיפול חיות מחמד. האכלת גורי כלבים בתחליפי חלב נעשית על ידי שימוש בבקבוק מותאם.

 

מזל טוב למצטרף החדש במשפחה

איזה כיף שנולד גור קטן ומתוק שמצטרף לחיק המשפחה. כאמור, הצורך של גור הכלבים שנולד זהה לחלוטין לטיפול בתינוק חדש ולכן הגור החדש זקוק לתשומת לב מיוחדת של האכלה נכונה. לעיתים אם הגור איננה יכולה להעניק לו חלב אם בגלל סיבה בריאותית או שהחלב שיש לה איננו בכמות מספקת או שחלילה היא איננה נמצאת בסביבה, אפשר לתת תחליף חלב לגורי כלבים.

כמות תחליפי החלב היא עצומה ויש הרבה מאוד מבחר ולכן חשוב להתייעץ עם הווטרינר על אילו תחליפים הוא ממליץ לפי גזע הכלב, משקלו ועוד. חשוב לשים לב שבתחליפי החלב קיימים כל סוגי הוויטמינים שלהם הגור זקוק.

 

איך מכינים לגור החדש את האוכל בבקבוק?

אם כן, הפורמולות שנמצאות היום על המדפים של חנות כלבים ובכלל חנויות חיות מחמד, הם גדולות וצריך להתייעץ עם אנשי מקצוע שמבינים טרם הרכישה. מה שהכי חשוב זהו איכות התחליפים שיעניקו לגור הכלבים את השומנים, החלבונים והוויטמינים שלהם הוא זקוק בעיקר בימיי חייו הראשונים, כל התוספים שקיימים בחלב אם. ההכנה היא די בסיסית – הפורמולה מגיעה בצורה של אבקת חלב עם כף מדידה.

על פי גודל הגור שנולד ועל פי קריטריונים נוספים, מודדים את הכמות הרצויה של אותה אבקת חלב ומערבבים אותה עם מים שהרתחנו מבעוד מועד, בודקים את טמפרטורת המים שלא תהיה חמה מידי ולא קרה מידי. מערבבים בתוך הבקבוק, סוגרים את הפייה של הבקבוק ומאכילים.

 

אופן האכלה חשוב מאוד

לאחר הכנת הפורמולה צריך לשים לב שהפייה של הבקבוק צריכה לטפטף את האוכל ולא שתהיה זרימה חזקה שעלולה לגרום לגור להחנק חלילה אך גם לא להגיע למצב שהגור ממש "נלחם" בלהוציא את הנוזל מהפיה. מספר הפעמים לאכילה ביום הוא שונה מגזע לגזע לאחר אך בדרך כלל הוא יעמוד בין ארבע לשש פעמים ביום. לאחר כל האכלה יש צורך בלהחזיק את הגור בגובה הכתף ולשחרר לו גרעפס, ממש כמו תינוק.

 

לסיכום

גור כלבים קטן בגיל יום זקוק למלוא היחס שכן הוא איננו יודע דבר, לכן בדרך כלל לאחר הלידה כל הגורים נשארים יחד עם האם לפחות בפרק זמן של בין חודשיים לשלושה כדי שהיא תעניק להם את ההגנה החמימות וכמובן את ההזנה בכל שלב. עם זאת, לעיתים אין ברירה ואנחנו בני האדם צריכים להעניק להם את היחס הזה ללא פשרות ולהיות זמינים בכל שלב לגור.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים