איך משתמשים בבמת הרמה?

במת הרמה היא כלי שימושי ביותר עבור עבודות שונות בגובה. החל משיפוצים ותיקונים, דרך עבודות חשמל ומיזוג אוויר ועד לגיזום והתקנות שלטים, השימושים של במות הרמה הם רבים ומגוונים. איך משתמשים בבמת הרמה שלב אחר שלב? על כך בכתבה הבאה.

 

תנאים מקדימים לעבודה עם במות הרמה

ראשית, לפני שבכלל מתחילים בעבודה עצמה, חשוב לוודא שמתקיימים מספר תנאים מקדימים עבור עבודה בגובה בכלל ועבודה עם במות הרמה בפרט.

ראשית, על מפעיל הבמה להיות מעל גיל 18, בעל רישיון מתאים לעבודה בגובה באמצעות במת הרמה, ועבר הדרכה לגבי עבודה בגובה. בנוסף לפני תחילת העבודה יש לוודא שהמפעיל מרגיש טוב ואינו סובל מעייפות, טשטוש או מחלה אשר עלולים לפגוע ביכולת העבודה שלו.

כמו כן, יש גם לוודא שהציוד בו נעשה שימוש הוא תקין ועבר בדיקה על ידי בודק מוסמך לפני פחות מ-14 חודשים. לפרטים נוספים לגבי במות הרמה להשכרה או מכירה ניתן לפנות לאתר – https://www.lifter.co.il.

 

הכנת סביבת העבודה עבור עבודה בגובה

לאחר שנבדקה תקינות הציוד ונמצא עובד בעל הרישיונות והאישורים המתאימים, ניתן להתחיל בהכנת השטח לקראת עבודה בגובה. יש לגדר את סביבת העבודה של הבמה על מנת למנוע מעבר באזור העבודה. כמו כן, יש לוודא כי קיים נתיב פנוי לעבודה של הבמה, ולא קיימים עצמים על הקרקע או בגובה אשר עלולים להפריע לתנועה תקינה של הבמה.

אם העבודה נעשית בשטח פתוח, חשוב לוודא שתנאי מזג האוויר מאפשרים את קיום העבודה, ואין חשש ממזג אוויר מסוכן כמו רוחות חזקות או ברקים. בנוסף, אם העבודה מתבצעת באזור חשוך או בשעת לילה, יש לוודא שקיימת תאורה תקינה באזור העבודה.

 

אופן ביצוע העבודה

אם שטח העבודה נמצא תקין ובוצעו כל ההכנות המקדימות עבור העבודה, ניתן לגשת לביצוע העבודה עצמה. חשוב לוודא כי הפועל אשר מבצע את העבודה עושה שימוש בציוד מגן מתאים כמו קסדה, כפפות ולבוש מתאים, וכן יש לאבטח את הפועל באמצעות רתמה על מנת למנוע סכנת נפילה.

במהלך העבודה יש לוודא שלא מועמס על הבמה משקל העולה על משקל הנשיאה המקסימלי המוגדר בהוראות היצרן. את העבודה עצמה יבצע הפועל הנמצא בתוך הבמה באמצעות ציוד מתאים.

בנוסף, כל עוד נמצא אדם על במת ההרמה, הוא האדם היחיד האחראי על תנועת הבמה, וכן על הורדה או העלאה של הבמה. באם הוראות ההפעלה של הבמה מאפשרות זאת, ניתן כמובן להעלות על הבמה יותר מעובד אחד, וכך לבצע יותר משימות או לבצע פעולות מורכבות יותר.

במהלך העבודה חשוב מאוד לשמור על סביבת עבודה נקייה ובטוחה. כלומר, לנקות את משטח העבודה משמן או פסולת הנוצרת במהלך העבודה, וכן להימנע מהדלקת אש על גבי הבמה או בקרבתה.

 

מפעל של במות הרמה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים