איך מתמקצעים לעבודה באירופה?

חיים בכפר קטן באיטליה לחופי הים התיכון, עיר שוקקת חיים בגרמניה או עיירה ציורית באלפים השוויצרים, רבים מאיתנו בוודאי דמיינו לעצמם כיצד זה לחיות ולעבוד באירופה. עבור ישראלים רבים לא מדובר בחלום כלל שכן במקרים רבים עבודה באירופה היא אופציה ריאלית ואף כדאית ביותר. מדוע אפוא העבודה והתמקצעות במדינות האיחוד האירופאי היא כדאית? למי זה אפשרי ומה חשוב לזכור ולבדוק לפני שאורזים מזוודה ועוברים לאירופה הרחוקה והקרה, כתבה זאת תעשה לכם סדר בדברים.

 

מדוע כדאי להתמקצע לעבודה באיחוד האירופאי?

ניתן למנות שלושה סיבות עיקריות בגינן אנשים בוחרים לעבוד ולהתמקצע במדינות השונות של האיחוד האירופאי:

 

אפשרויות תעסוקה רבות

בראש ובראשונה מדובר בסיבה מקצועית לחלוטין שכן באירופה ניתן למצוא יותר הזדמנויות ייחודיות, משרות בתחומי מקצוע שלא בהכרח ניתן למצוא בארץ או ניתן למצוא בארץ בצורה מצומצמת יותר. הזדמנויות שכאלו יאפשרו לכם להעמיק את הידע המקצועי שלכם ואת רמת המיומנות שלכם וכך שתוכלו לקחת את הקריירה שלכם לשלב הבא.

 

משכורות גבוהות יותר

השילוב של משכורות גבוהות יותר ופער גדול יותר בינן לבין גובה ההוצאות השוטפות על דיור, תחבורה אוכל ובריאות יאפשרו לכם לחסוך כסף ולהנות מרמת חיים גבוהה יותר.

 

איכות חיים גבוהה

איכות החיים הגבוהה ממנה תוכלו להנות מאירופה אינה מתבססת רק על ההכנסה הפנויה שתהיה לכם אלא גם על רמת התשתיות באירופה. באירופה תוכלו להנות משירותי בריאות וחינוך ברמה הגבוה ביותר כמו גם מאירועי תרבות רבים ומגוונים ושלל אתרים היסטוריים ואטרקציות.

 

באילו תחומי עבודה ניתן להתמקצע באירופה?

ככלל, באירופה ניתן להתמקצע בכל סוג עבודה שתחומי הידע שלה והמיומנויות הנדרשות כדי להוציא אותה לפועל לא מוגבלות לידע מקומי בלבד. כך למשל מתכנן עירוני שעבודתו מתבססת על חוקי תכנון מקומיים או עורך דין הבקיא אך ורק בחוקי מדינת ישראל יתקשו להשתלב בעבודה במדינות אירופה מבלי שלקחו את הזמן והשלימו את כל הידע הנדרש.

עבור אנשים העוסקים במקצועות שמתבססים על ידע גלובלי יותר כמו מהנדסי תוכנה, גרפיקאים או מנהלי רשתות ההשתלבות צפויה להיות קלה יותר שכן אנשים במקצועות אלו לרוב לא יצטרכו להשלים ידע או שידרשו להשלים כמויות קטנות במיוחד.

 

איך למצוא עבודה באיחוד האירופאי

השכלה גבוהה היא דרך טובה לקבל דריסת רגל ראשונית באיחוד האירופאי. במהלך התואר קיימות מגוון תוכניות חילופי סטודנטים במהלכם סטודנטים ישראלים פוגשים סטודנטים אירופאים רבים. פנייה לקולגות אלו תאפשר לכם לשמוע על משרות פוטנציאליות בתחום ההתמחות שלכם או לשאול לגבי פלטפורמות בהן מתפרסמות משרות רלבנטיות בתחום.

אפשרות נוספת היא לחפש משרות ברשתות החברתיות השונות או להשתמש ברשתuת חברתיות ייעודיות לפיתוח הקריירה כמו לינקדאין. כמו כן ניתן להיעזר בחברות השמה בינלאומיות. חבורת אלו מומלצות במיוחד שכן הניסיון שלהן יאפשר לכם להיות בטוחים שתשתלבו בחברה טובה ובתנאים טובים שישמרו על האינטרסים שלכם.

 

אדקו – חברה לפתרונות עסקיים תספק לכם ידע מקצועי שיאפשר לכם לעבור לאירופה לצורכי עבודה או יסייע לכם בעת פיתוח אפשרויות עסקיות באיחוד האירופאי.

 

אירופה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים