איך פועל מנגנון של מחולל חמצן?

החמצן, שמהווה רכיב מרכזי באוויר שאנחנו נושמים הוא חומר שחיוני לגוף האדם. מערכת הדם לא יכולה לפעול בלי חמצן, והתפקיד של מערכת הנשימה הוא להכניס למערכת הדם מספיק חמצן. במקרים רבים הגוף עלול להיכשל במשימה הזו, ואז אנחנו צריכים לעזור לו מבחוץ לקלוט את כמות החמצן הנדרשת. כאן נספר לכם על המכשיר שעושה את זה, ואיך בדיוק הוא עובד. 

 

מחולל חמצן

מחולל חמצן הוא מכשיר חשמלי שנועד לאפשר למי שסובלים מרמת חמצן לקויה בדם להמשיך לתפקד בצורה טובה. מחסור בחמצן הוא דבר שמסכן את מי שסובל ממנו, כך שמחולל החמצן הוא מכשיר מציל חיים. מיד נספר לכם על דרך הפעולה שלו, אבל מה שחשוב לזכור הוא שמי שזקוק למחולל כזה, חייב לדאוג למכשיר איכותי, שיוכל לספק לדם שלו את כמות החמצן הנדרשת.

מנגנון מחולל חמצן

כניסת אוויר וסינון

הדבר הראשון שאותו המכשיר עושה הוא לקלוט כמובן את החמצן. בכל מקום שבו יש אוויר יש גם חמצן, אך מה שחשוב הוא כמובן לבודד אותו. בגוף תקין מערכת הנשימה יודעת לבצע את זה, אולם ברגע שיש בעיה, המחולל מבצע את הפעולה הזו. האוויר שנכנס אליו עובר סינון דרך פילטרים פנימיים, וכעת בתוך המכשיר ישנו חמצן שמוכן להיכנס לתוך מערכת הנשימה של החולה.

למעשה החלק הזה הוא התפקיד העיקרי של מחולל החמצן, כיון שפה הוא מבצע את הפעולה שבה הגוף נכשל. החמצן הוא לא חומר נדיר, והבעיה היא להצליח לסנן אותו. אם הגוף לא עושה את זה, המחולל נכנס לתמונה.

 

החדרת החמצן למערכת הנשימה של החולה

אחרי שהסינון בוצע, המכשיר מכניס את החמצן למערכת הנשימה של המשתמש דרך האף. ההכנסה של האוויר בצורה הזו מאפשרת לגוף לקבל את החמצן באופן טבעי יותר, וכך מערכת הדם תוכל לפעול בצורה תקינה. חשוב להבין שעוצמה שבה המערכת תזרים את החמצן, והכמות שאליה היא תדאג משתנה בין חולה לחולה, וחשוב לבצע את הוויסות הזה בצורה מדויקת.

מנגנון מחולל חמצן

וויסות החמצן

גם בין שני אנשים שמשתמשים במחולל חמצן יכולים להיות הבדלים בכמות שהם צריכים, וכמובן ביחס הזמן שבין כל פעימה של המכשיר. את ההגדרות הללו יש לעשות רק לאחר התייעצות עם רופא, כדי למנוע מצב שבו מצד אחד המכשיר לא מספק לחולה את כמות החמצן שהוא צריך, ומנגד, שלא נוצר מצב שבו הגוף מקבל כמות גדולה מידי של חמצן.

 

לסיכום

עבור מי שסובלים ממחסור בחמצן במערכת הדם, מחולל חמצן הוא הפתרון הטוב ביותר לבעיה. המחולל לוקח את האוויר שיש במרחב, מסנן אותו כך שהוא יהפוך להיות חמצן, ומחדיר אותו למערכת הנשימה באופן שמוגדר מראש. הקפידו לקנות מחולל איכותי, כזה שיוכל לשפר את איכות החיים של המשתמש, וזכרו שמדובר על מכשיר שמציל את החיים שלו בכל רגע נתון.

 

מנגנון מחולל חמצן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים