איך תדעו איזה סוג של מקלחון מתאים לבית שלכם?

מרכז חדר האמבטיה שלכם הוא המקלחון. זאת הסיבה שאנשים בוחרים להשקיע בו, בעיצוב שלו ובטיב הזכוכיות. כשאתם באים לבחור מקלחון, המטרה שלכם היא: לחסוך במקום, לקבל גוון זכוכית מתאים ועוד.

במאמר שלפניכם נציב לפניכם אילו סוגים של מקלחונים קיימים ואיזה מקלחון יתאים לבית שלכם.

 

מה חשוב שתבדקו לפני שתרכשו מקלחון?

שימו לב לגובה המקלחון. גובה סטנדרטי של מקלחונים הוא בין 1.8-1.85 מטר. אם יש לכם צורך תוכלו גם להזמין מקלחון גבוה יותר של 2 מטר.

חשוב מאוד לשים לב שרצפת המקלחון תהיה בשיפוע של ס"מ. זאת אומרת שהרצפה תהיה נמוכה יותר משאר ריצוף האמבטיה. כך המים לא יצאו אל מחוץ למקלחון ויגרמו לרטיבות בחדר.

אם יש אתם גרים בשכירות ובמקלחון שלכם אי אפשר ליצור שיפוע בחדר, תבקשו להתקין אגנית במקלחון אגנית מקטינה את שטח המקלחון אבל היא זו שתמנע מהמים לזלוג החוצה.

 

באיזו צורת מקלחון תבחרו?

קיים מבחר עצום של צורות ודגמים של מקלחונים. לעיתים תואהבו עיצוב מסוים אבל הוא פשוט לא יתאים לחדר האמבטיה שלכם. לכן, חשוב מאוד שתכירו את התקציב שלכם ואת מידות חדר האמבטיה, כך תדעו על איזה כיוון אתם הולכים.

מקלחון פינתי – הינו מקלחון שחוסך מקום בחדר. תוכלו לעצב אותו כמקלחון עגול אם דלת אחת שתסגור את פינת החדר מקלחון פינתי קטום עם 3 דפנות זכוכית. או שהוא יהיה בנוי משני דפנות קבועות ושתי דלתות זכוכית.

 

מקלחון חזית – מקלחון בעל 3 קירות היוצר מעין קופסה. דלת המקלחון תנוע החוצה או פנימה על פי החלטתכם. מקלחון חזית הוא מרשים מאוד ומשדרג את חדר האמבטיה.

 

באיזו צורה יפתח ויסגר המקלחון שלכם?

קיימות 2 סוגי דלתות, דלת כנף ודלת הזזה.

דלת כנף – דלת כנף מורכבת בעזרת צירים. ניתן לכוון אותה לפתיחה כלפי חוץ או פנים. אבל הוא תופס מקום גדול בחדר.

דלת הזזה – תוכלו להתקין במקלחון דלת הזזה אחת או שתיים. הדלת חוסכת מקום בחדר. מצד שני המסילה צוברת מים וקשה לנקות אותה. מה עושים? כדי להקל עליכם תוכלו להתקין מסילה עילית כך שהיא לא תצבור מים ולכלוכים. כך תפתרו את הבעיה בקלות.

 

איזו זכוכית תבחרו עבור המקלחון?

קיים מספר רב של עוביים של זכוכיות. העובי הסטנדרטי יהיה 6 ס"מ. עובי של 8 ס"מ תהיה עבה ומסורבלת. כמובן שעובי של 4 ס"מ תהיה שבירה וקלה.

 

לסיכום

חידוש מקלחון הינו חשוב מאוד ומצריך תכנון ומחשבה מראש. כאשר ניגשים לבחור מקלחון חשוב לבדוק את החיסכון במקום, הפונקציונליות, גוון הזכוכית, אחריות על המקלחון ועוד. רק לאחר בדיקת ובירור כל אלו תוכלו להזמין את המקלחון המתאים לפי טעמכם האישי והצרכים המשפחתיים שלכם.

מקלחת

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם