איפה אפשר ללמוד איך ובמה להשקיע בחו"ל?

בשני העשורים האחרונים במיוחד, האינטרנט והפיתוחים הטכנולוגיים השונים הנגישו לאנשים רבים מידע אדיר ורחב היקף בלחיצת כפתור פשוטה.

זאת בנוסף לאפשרות לרכוש השכלה אקדמית ומקצועית (בתשלום כמובן) דרך האינטרנט.

לצד יתרונות אלו, ישנה תופעה של הצפה במידע, שלעיתים מקשה על הקורא לדעת איך ומאיפה ללמוד בדיוק.

במאמר שלפניכם, נדון בשאלה איפה אפשר ללמוד איך ובמה להשקיע בחו"ל.

 

אפשרות ראשונה – מחקר מקדים במנועי החיפוש

השקעות בחו"ל הינו תחום רחב במיוחד. כל כסף שנשקיע, בכל מוצר או נכס, נכללים בקטגוריה זו. כיוון שזו קטגוריה רחבה כל כך, וכיוון שהאינטרנט מכיל מידע בלתי נדלה, האפשרות הראשונה ללמידה, או לכל הפחות לצורכי מחקר מעמיק וקבלת כיוון כללי, הינה מנועי החיפוש השונים.

לחלקנו יש בראש רעיון עמום, לדוגמה השקעות נדל"ן בחו"ל, אך איננו יודעים איך לגשת לזה. לכן, כדי להבין את הלך הרוח והכיוון הכללי, וכן כדי לבצע איזשהו מחקר מעמיק על מגמות קיימות בשוק, יעדים אטרקטיביים ועוד, ניתן לבצע את המחקר הראשוני באינטרנט, בעיקר כדי ללמוד את הבסיס של הבסיס.

 

אפשרות שנייה – מגזינים ואתרים מקצועיים

אפשרות נוספת ללמוד איך ובמה להשקיע בחו"ל הינם מגזינים ואתרים מקצועיים. בשונה מכל מידע שאנו עשויים להיתקל בו במנועי החיפוש, היתרון של המגזינים והאתרים המקצועיים הוא האמינות שלהם. לרוב, מדובר באנשי מקצוע שכותבים שם, בעלי ניסיון והיכרות עם מגמות מסוימות בשווקי ההשקעות השונים. כלומר, מדובר במידע יותר מהימן, שאנו יודעים מי כתב ומה האינטרס שלו בכתיבתו, בשונה ממידע שאיננו יודעים מי הכותב.

 

אפשרות שלישית – קורסים המוצעים ע"י גורמים שונים

לא חסרים מקומות המציעים קורסים שונים בתחומים מגוונים לצורכי השקעות. כך למשל, ישנם קורסים להשקעות בשוק ההון, בנדל"ן וכד', ממכללות או ממקומות מקצועיים שמציעים את שירותיהם. בדומה למגזינים ואתרים מקצועיים, לרוב מדובר במקומות מהימנים (כמובן שיש צורך לבדוק), אולם גם לרוב מדובר באופציה יקרה יותר מצדכם.

 

אפשרות רביעית – התייעצות עם איש מקצוע

ככל שביצעתם את המחקר הראשוני, ולדוגמה החלטתם שברצונכם לבצע השקעות נדל"ן בחו"ל, באפשרותכם להיוועץ באיש מקצוע העוסק בתחום. היתרון המרכזי פה הוא התייעצות אחד על אחד עם איש מקצוע, אך בדומה לשאר האופציות, אתם תיאלצו לשלם על כך (ולעיתים אף יותר). אותו איש מקצוע יכול להיות בנקאי מהבנק, אדם פרטי המציע את שירותיו, בתי השקעות המציעים ייעוץ וכד'.

 

אם כך, במה לבחור?

קשה לתת כלל אצבע מראש. התשובה תלויה בצרכים שלכם, במאפיינים שלכם ובאמצעים הכלכליים שלכם. ככל שהינכם מגיעים עם ידע מוקדם שאתם רוצים להרחיב או עם יכולת אוטודידקטית, ייתכן שהאפשרויות החינמיות יהיו מספיקות עבורכם. ככל שאינכם מגיעים עם ידע מוקדם וגם תרגישו בטוחים יותר להיוועץ באיש מקצוע, ייתכן שהאפשרויות שמגיעות בתשלום יתאימו לכם יותר.

הדבר החשוב ביותר הינו קודם כל לחשוב מהם המאפיינים והצרכים האישיים שלכם, ובהתאם לכך לבחור את מה שאתם מעדיפים.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים