איפה עדיף ללמוד עריכת דין בישראל

צעירים רבים המעוניינים ללמוד עריכת דין בישראל מתלבטים היכן המקום הטוב ביותר עבורם. ההחלטה צריכה להיות בהתאם לשיקולים מסוימים. המאמר יפרט את השיקולים השונים ואיפה עדיף ללמוד עריכת דין בארץ.

 

כיצד הופכים לעורך דין?

על מנת להיות עורך דין יש ללמוד תואר במשפטים במוסד אקדמאי. הלימודים מרכזים תחומים רבים העוסקים בנושאים שונים כמו: דין פלילי, מנהלי, חוקי העונשין ועוד. לאחר לימודים האורכים 3 שנים, הסטודנטים צריכים לעשות סטאז' לאורך שנה וחצי באחת מן ההתמחויות ולגשת למבחן לשכת עורכי הדין שבסופו יקבלו את הרישיון הנחשק. למשל, יערית אוליאל, עו"ד לענייני תעבורה התמחתה בתחום זה בלבד, התמקצעה בו וכיום היא אחת מעורכות הדין המובילות בתחום. לפיכך, יש לבחור במוסד אקדמאי איכותי בהתאם לשיקולים שלכם.

 

קרוב לבית

אחד השיקולים ללימודי עריכת דין במקום איכותי הוא הקרבה למקום המגורים במיוחד אם מדובר על אנשים צעירים שמעוניינים להגדיל את המשפחה. ישנם סטודנטים שכבר הקימו משפחה ורוצים להיות קרוב לילדיהם הצעירים. לפיכך, בחירת המקום היא משמעותית אך לא פחות חשובה מאיכות המוסד הלימודי.

 

חשיבות המרצים

ללמוד משפטים אינו דבר קל ויש להקדיש לכך זמן רב ומאמץ. ככל שתבחרו במקום בו המרצים מקצועיים וקשובים יותר, כך הלימודים יעברו יותר בקלות. המרצים צריכים להיות בקיאים גם מבחינה טכנית וגם מבחינה דידקטית בחומרי הלימוד, בחוקים, בתקדימים וכיו"ב. מרצים מנוסים יוכלו להיות לעזר וללוות אתכם בכל שנות הלימוד. למשל, בית הספר למשפטים בצפת רענן את סגל המרצים שלו בפרופסורים מן השורה הראשונה.

 

חשיבות התשלום למוסד האקדמאי

שיקול נוסף בהחלטה היכן ללמוד הוא שכר הלימוד. כאשר לומדים באמצעות מלגה יותר קל לבחור כיוון שלא כל מוסדות הלימוד יאשרו אותה ואז ההיצע קטן יותר. ישנן גם אוניברסיטאות מסובסדות בחלקן אך גם כאלו שעלות הלימוד בהן היא פי 3 משכר הלימוד האוניברסיטאי.

 

בחירת המוסד האולטימטיבי

יש הבדל גדול בין אם לומדים משפטים באוניברסיטה ובין אם במכללה. אוניברסיטאות כמו האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת תל אביב, נחשבות למובילות בתחום זה, אך גם אין להמעיט בערכן של אוניברסיטת חיפה, בר אילן, צפת והמרכז הבין תחומי. מקום בו אחוזי המעבר של מבחני הלשכה גבוה יותר מוכיח על איכות המוסד האקדמאי. למשל, במכללות רק 26% עוברים את המבחנים לעומת האוניברסיטאות בהן עוברים 74%. בנוסף, תנאי הקבלה הם שונים. האוניברסיטאות נוקשות יותר מהמכללות בתנאי הקבלה ולכן יותר קל להתקבל אליהן. יתרה מכך, במכללות מקבלים יחס אישי מאשר באוניברסיטאות. כאשר בוחרים במוסד האקדמאי האולטימטיבי מומלץ לשלב חוג נוסף עם לימודי המשפטים כמו מנהל עסקים או כלכלה כדי להחכים, אך גם על מנת שתוכלו לנהל משרד לעריכת דין משלכם בעתיד. לסיכום, כשבוחרים היכן ללמוד עריכת דין יש לעשות את השיקול הנכון לצרכים שלכם.

 

עריכת דין

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם