את רוצה להתגרש כי גילית שהוא בוגד בך? למדי מה מגיע לך

גילוי בגידה על ידי בן זוג הוא חוויה קשה ומטלטלת, המלווה בכאב רגשי עמוק, תחושת אכזבה, זעם וחוסר אמון. נשים רבות המתמודדות עם מציאות זו מוצאות עצמן מבולבלות, חסרות אונים וזקוקות להכוונה בנוגע לזכויותיהן ולהנחיה על צעדים אפשריים. המאמר הבא יפרט מה מגיע לך במקרה כזה.

 

זכותך לקבל תמיכה רגשית

התמודדות עם בגידה היא תהליך רגשי מורכב. חשוב לאפשר לעצמך זמן להתאבל על הקשר ועל האמון שנשבר, לפנות לעזרה מקצועית, כמו טיפול פסיכולוגי ולמצוא תמיכה רגשית מקרובים, חברים או קבוצות תמיכה.

 

זכויותייך הכלכליות

במקרה של גירושין, נשים זכאיות למגוון זכויות כלכליות, ביניהן:

  • מזונות – סכום כספי שעל הבעל לשלם לאישה, בהתאם לצרכיה ויכולותיו הכלכליות. בית המשפט רשאי לפסוק מזונות לטובתך, הן לתקופת הביניים עד לסיום ההליך והן לאחר הגירושין. גובה המזונות נקבע בהתאם למספר גורמים, ביניהם: הכנסות הצדדים, הצרכים שלך, יכולת ההשתכרות שלך, משך הנישואין, הקידום שלך בקריירה בעקבות ניהול משק הבית וגידול הילדים:
  • חלוקת רכוש – חלוקה שוויונית של הרכוש המשותף שנצבר במהלך חיי הנישואין. מדובר על הדירה, רכבים, חסכונות, עסקים ונכסים נוספים.
  • פנסיה – זכאות לחלק מהפנסיה של בן הזוג.
  • מדור – זכות להישאר בבית המגורים המשותף, או לקבל פיצוי עבורו.
  • כתובה – אם נחתמה כתובה בעת הנישואין, ייתכן ותוכלי לתבוע את סכום הכתובה.

פרידה זוגית

זכויות בנוגע לילדים

במקרה שיש ילדים משותפים, יש להסדיר את המשמורת עליהם, זמני השהייה עם כל הורה, מזונות ילדים וחלוקת הוצאות חינוכיות. בית המשפט יקבע את הסדרי המשמורת על הילדים, תוך התחשבות בטובתם ובקשר שלהם עם כל אחד מההורים.

 

ייעוץ משפטי

מומלץ להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה המתמחה בדיני משפחה וגירושין, שיסייע לך להבין את זכויותיך, לנהל את תהליך הגירושין בצורה נכונה ולשמור על האינטרסים שלך. על כן חשוב שיהיה לו ידע משפטי מעמיק, ידע וניסיון בעריכת הסכם גירושין, אסטרטגיה משפטית נכונה לנסיבות המקרה ולמטרותיך, יכולת לנהל משא ומתן מול עורך הדין של בן זוגך, ייצוג יעיל בבית המשפט, ליווי לאורך כל התהליך ואוזן קשבת.

 

קבלת החלטות מתוך מודעות

חשוב לא לקבל החלטות פזיזות מיד לאחר גילוי הבגידה. קחי זמן לעכל את המצב, להתייעץ עם גורמים מקצועיים ולקבל החלטות מתוך מודעות, תוך התחשבות בצרכים שלך, ברצונותייך ובעתידך.

 

טיפים נוספים חשובים

  • אספי ראיות
  • התייעצי עם גורם מקצועי
  • שמרי על קור רוח
  • התמקדי בילדים

 

סיכום

זכרי שאת לא לבד .נשים רבות חוות בגידה במהלך חייהן. לשם כך, יש קבוצות תמיכה, ארגונים ועמותות המסייעים לנשים במצבי משבר וגירושין. פני לעזרה, קבלי תמיכה וחזקי את עצמך. אל תשכחי לקבל ייעוץ משפטי לאורך כל התהליך על מנת שתמצי את כל זכויותייך.

לְהִתְגַרֵשׁ

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים