5 דברים שכדאי ללמוד על כבל רשת לפני הרכישה

כבל רשת הוא אחד ממחברי מחשבים. הכל מאפשר לחלוק מידע, וגם לחלוק מדע כמו מדפסות ולאפשר גישה לאינטרנט.

הבנת אופן השימוש בכבל רשת, יכול להביא לרמת תקשורת אמינה מאוד ומהירה.

כבל רשת יכול להגיע במכוון סוגים וניתן לרכוש אותם בכל חנויות מחשבים המתמחות.

 

האם הכבל הוא ישר או מוצלב

כאשר אנו רוכשים כבל רשת, חשוב לבדוק האם יש צורך בכבל ישר או כבל מוצלב. הבדיקה זאת חשיבה לחיבור מודם לנתב. כך גם חיבור של כל המחשבים לרשת או לנתב. חלק ממודם הכלבים זקוקים לכבל מוצלב, זאת בכדי להתחבר לנתבים. לכן מאוד חשוב לאיזה כבל המודם שלנו זקוק.

 

כבל מסוכך או כבל רגיל

ישנם שני סוגים עיקריים של כבלים. כבל מסוכך וכבל רגיל. כבל מסוכך לעומת הכבל הרגיל יקר יותר, כך שאם אין לכם באמת צורך בו, לא מומלץ לרכוש אותו. לשימוש הרגיל כמו חיבור מחשב למודם, ניתן לחלוטין להשתמש בכבל רגיל ופשוט. במקרה שתרצו להשתמש בכבל מחוץ לבניין חיצוני או במקרה שתרצו לגלוש אפילו מתחת לאדמה, השתמשו בכבל מסוכך. אך במידה ובמדובר בחיבור פשוט בבית, מומלץ להשתמש בכבל רגיל.

 

כבל ״מוכן״ או הרכבה עצמית

משתמשים שאינם מנוסים בתחום יעדיפו לרכוש כבל ״מוכן״. את הכבלים הללו ניתן לרכוש בכל חנות המתמחה במחשבים. את הכלבים תוכלו למצוא במגוון סוגים ומגוון אורכים. טכנאים, או אנשים מנוסים יותר, או אנשים בעלי צרכים מיוחדים, יעדיפו לרכוש את הכבל באורך משתנה ולהרכיב בעצמם. מחירי הכלבים תלויים בסוג הכבל, אורכו, האם הוא מסוכך או לא ומקום קנייה של המוצר.

 

בדיקת תקינות הכבל

לא תמיד ניתן לבדוק בחנות את תקינות הכבל, לכן מומלץ לבדוק לאחר מכן בבית האם רכשתם כבלים תקינים. חברו את הכבלים בצורה מהודקת וערכו בדיקה. אחת מהדרכים לבדוק את תקינותו של הכבל היא לחבר אותו לשקעים בנתב ולראות האם נורת ה- LINK בשני השקעים נדלקות.

 

דעו את המרחק בין הנקודות

המרחק המקסימלי בין שני נקודות הוא 100 מטר, וזאת רק בתנאי שהתנאים הם אופטימליים. במידה והמרחק עולה על כך, המהירות אינה מקסימלית ותוכלו לחוות הרבה ניתוקים. כך ככל שאנו נתרחק יותר ויותר הבעיה תחריף.

 

לסיכום

לפני שרוכשים כבל רשת, צריך לדעת על הצרכים של בכבל. איזה שימוש בדיוק תרצו לעשות בכבל, את האורך שלו אתם זקוקים בכבל. צריך לקחת בחשבון האם אתם יודעים להכין כבל ״מוכן״ או כבל בהרכבה עצמית. אנשים יותר מנוסים, יפנו אל הרכבה עצמית, אך אנשים בעלי פחות ניסיון, יעדיפו לרכוש כבל ״מוכן״. בדקו את תקינות הכבל שלכם, בעזרת חיבורו אל השקעים. חשוב שתדעו את המרחק בין הנקודות שבהן יעבור הכבל, כך תוכלו להתאים את אורך הכבל לצרכים שלכם.

 

חוט חשמלי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים