האם כדאי ללמוד תואר שני במשפטים

כל סטודנט שסיים את לימודי התואר הראשון במשפטים וביצע התמחות במוסד מוכר, רשאי לגשת למבחני לשכת עורכי הדין ולקבל הסמכה למשרת עורך דין. אם כן, מדוע לטרוח ללמוד תואר שני במשפטים? לתואר מסוג זה יש מספר יתרונות שמצדיקים מחשבה נוספת על הירשמות לתואר שני, אך גם כמה חסרונות. דן מור – עורך דין הוצאה לפועל מציג בפניכם את כל הפרטים

 

תואר במשפטים – כן או לא?

תואר שני במשפטים  (LL.M. או: תואר מוסמך במשפטים)  מהווה הזדמנות נדירה לשכלל את ההבנה והידע בתחום המשפטי, ותוך התמקדות בתחום התמחות מסוימים. יתרון ברור הוא ההתקדמות במסלול האוניברסיטאי, למשפטנים המעוניינים לפלס את דרכם במעלה הסולם האקדמי, לשם הגעה למשרת הוראה ומחקר במסגרת המכובדת של האוניברסיטה.

אמנם תואר שני במשפטים אינו מציע מסלול תעסוקתי השונה מתואר ראשון במשפטים, אך הוא טומן בחובו יוקרה וכבוד: ייתכן מאוד שמעסיק ייבחר במשפטן שעשה תואר שני במשפטים על פני בוגר תואר ראשון; תואר נוסף עשוי להוות רף לשכר גבוה יותר; כמו כן, הוא מאפשר התמחות  בתחומים משפטיים ספציפיים, ובכך מעיד על מקצועיות רבה יותר בענפים שונים במשפט. ההתמחויות השונות תלויות במוסדות השונים, וביניהן ניתן למצוא התמחות בקניין רוחני, משפט בינלאומי ורבים נוספים. חלק מתארי המוסמך יכולים להוות מסלול מקוצר לדוקטורט.

כמו כן, אורכו של התואר השני אינו ארוך כמו התואר הראשון, ואפשר לסיים אותו תוך שנה או שנתיים, גם תוך שילוב עבודה בו זמנית. עם זאת, יש לקחת בחשבון שמדובר בזמן נוסף עד למימוש הקריירה המשפטית, וכי מורכב מאוד לשלב עבודה כעורך דין תוך כדי תואר שני במשפטים, ועל כן קרוב לוודאי שייאלץ הסטודנט לתואר שני לעבוד במשרה ששכרה נמוך יותר ממשרה מלאה כעורך דין. בהתאם לכך, הכדאיות של למידת תואר שני במשפטים תלויה גם במצבו המשפחתי והכלכלי של בוגר התואר הראשון – האם הוא מוכן לחזרה לשגרה לימודית? האם הוא צריך לפרנס משפחה או לצאת מקשיים כלכליים? ועוד.

יתרון נוסף לתואר שני קשור גם הוא לקידום ויוקרה בשוק העבודה: תואר שני מהווה הזדמנות מצוינת ללמוד במוסד אוניברסיטאי נחשב או בחוץ לארץ, ובכך להעלות את הערך שלך כמשפטן בשוק עורכי הדין התחרותי, המתפקע מעורכי דין מוכשרים.

 

כפי שניתן לראות, אין תשובה ברורה והיא תלויה מאוד בחייו האישיים של המשפטן: האם הוא מעוניין בביסוס מעמד בשוק העבודה או בתחילת עבודה מידית? האם הוא מעוניין בתחום התמחות ספציפי ואפילו בהגעה למשרה אקדמאית? והאם יש לו פנאי בכלל לחזור לספסל הלימודים? כל אלה שאלות מהותיות בהתמודדותכם עם התלבטות זו.

תלמיד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים