האם מגיע לי פטור לאחר לימודים של תואר ראשון או שני

סטודנטים רבים שצפויים לסיים את  לימודי התואר הראשון או השני תוהים לא פעם האם מגיע להם פטור מתשלום מס הכנסה לאחר סיום הלימודים.

יש מי שסבורים שבוחרים שלא לבחון את העניין לעומק מתוך מחשבה כי מדובר במידע שגוי שמועבר בין הסטודנטים, בזמן שיש מי שבודקים את העניין לעומק ומגלים שהם יכולים לחסוך לא מעט כסף.

רוצים לדעת אם מגיע לכם פטור? תקראו את השורות הבאות ותגלו את כל הפרטים החשובים בנושא.

 

נקודות זיכוי בגין תואר ראשון או שני

אין זו שמועה, מדובר בעובדה חיה ונושמת. סטודנט שסיים לימודי תואר ראשון או שני יכול לקבל החזר מס למשך שנה לפחות ולעיתים עד שנתיים לאחר סיום התואר. אם אתם לומדים כעת תואר ראשון ומתכננים להמשיך לתואר שני בתקופה הקרובה, כדאי שתדעו שאתם יכולים לנצל את נקודות הזיכוי שלכם כבר לאחר סיום התואר הראשון. במידה ותחליטו להירשם לתואר שני, אתם תוכלו לקבל נקודות זיכוי נוספות.

 

מהן נקודות הזיכוי לאחר סיום לימודי תואר שני?

אם אתם צפויים לסיים לימודי תואר שני חשוב שתדעו כי אתם צפויים לקבל פטור ממס הכנסה. בהתחלה אתם צפויים לקבל חצי נקודת זיכוי למשך שנה או יותר. גובה הזיכוי משתנה בהתאם לפרטים הבאים:

  • ההטבה ניתנת לפי מספר שנות לימוד בתואר השני

אם סיימתם את לימודיכם עד סוף שנת 2013, אתם צפויים לקבל את ההטבה לפי מספר שנות הלימוד (שימו לב, ההטבה המקסימלית היא עד שנתיים).

 

  • ההטבה תינתן למשך שנה בלבד

אם סיימתם את לימודיכם לאחר שנת 2014, ההטבה תינתן לכם למשך שנה בלבד. אתם יכולים לבחור אם רוצים לנצל את ההטבה בשנה הקלנדרית שלאחר סיום התואר שלכם או בשנה שתבוא אחריה.

 

פרמטרים שחשוב לדעת בנוגע לפטור ממס הכנסה

רגע לפני שאתם חוגגים, כדאי שתדעו שיש כמה פרמטרים שאתם צריכים לעמוד בהם כדי להיות זכאים לקבלת פטור זה:

  • אתם צריכים שיהיה לכם אישור על סיום לימודי תואר שני במוסד אקדמי שמוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בלבד
  • אם סיימתם לימודי תואר שני ועליכם לקחת חלק בהתמחות, תוכלו לנצל את חצי נקודת הזיכוי רק לאחר שתסיימו את ההתמחות

 

איך אפשר לקבל את הפטור?

מעוניינים לקבל את חצי נקודת הזיכוי בתלוש השכר שלכם? עליכם למלא טופס 101 ולסמן שסיימתם לימודי תואר. לאחר מכן, תמלאו טופס 119 בו תצהירו על סיום הלימודים ותצרפו את אישור הזכאות לתואר. לאחר שתבצעו את הליך זה, תוכלו לקבל את ההטבה המבוקשת.

 

לסיכום

בעלי תואר ראשון ושני זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה לאחר סיום לימודי התואר. כדי לקבל את הפטור יש לשלוח טופס 101 בצירוף טופס 119 שמוכיח את סיום הלימודים וקבלת התעודה המתאימה.

כספים

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים