האם מורה יכולה להוציא פטור ממס הכנסה?

מיסים גורמים לנו להרוויח פחות כסף ממה שאנחנו אמורים. אם ההכנסה שלנו עומדת על סכום מסוים, זה רק לאחר שנגבו ממנו תשלומים, הפרשות ומיסים שונים, כמו מס הכנסה. לכן, פטור ממס הכנסה יכול להשתלם לחלק גדול מאוד מציבור העובדים בישראל. האם מורה יכולה להוציא פטור ממס הכנסה? אלו הדרכים בהן מורה יכולה לקבל פטור ממס הכנסה.

 

איך פטור ממס הכנסה עובד?

זה לא מסובך מדי להסביר כיצד פטור ממס הכנסה עובד. מדי חודש, שכירים מקבלים תלוש שכר, בו מפורט השכר אותו הם קיבלו עבור חודש עבודה נתון. בתלוש המשכורת כולנו רואים את הניקויים השונים, כמו הפרשות לפנסיה וכן ניקויי מס הכנסה.

מס הכנסה לא מנוקה לנו מהמשכורת בצורה רנדומלית. לפי השכר אותו אנחנו אמורים להרוויח, המדינה יודעת לגזור סכום יחסי אותו היא תגבה מאיתנו, לפי שיטת מדרגות המס. פטור ממס הכנסה מוחק באופן מוחלט את גביית המס מתלוש השכר שלנו, כאשר במקרים ספציפיים עדיין יגבה מס מבעל הפטור, אך בצורה מופחתת.

 

תאונה בבית הספר

באופן עקרוני, כל איש מקצוע יכול לקבל פטור ממס הכנסה, בהתאם לנסיבות שונות. החוק קובע בדיוק מי יכול לקבל פטור ממס הכנסה, לא על פי עיסוקו, אלא לפי נסיבות שקשורות ברוב המוחלט של המקרים למצבים רפואיים שונים. פטור מלא ממס הכנסה ניתן לאזרחים בעלי אחוזי נכות גבוהים במיוחד. אותם אזרחים צריכים לקבל את אחוזי הנכות שלהם בהקשר לחוקים מסוימים.

על מנת שמורה תהיה זכאית לקבלת פטור ממס הכנסה, היא צריכה להיות בעלת 90% נכות כתוצאה מליקוי רפואי אחד, או בעלת 90% נכות כתוצאה ממספר ליקויים, כשאחד מהם עומד על 40% נכות. הליקוי צריך לנבוע מסיבות שהחוק קובע על מנת שהיא תהיה זכאית לפטור, כמו תאונת עבודה בשטח בית הספר.

 

מוסד השכלה גבוהה

מורה שבמקביל לעיסוקה לומדת גם לתואר במוסד השכלה גבוהה, יכולה לקבל פטור ממס הכנסה על מלגת לימודים. המדינה רואה במלגות הללו כהכנסה לכל דבר ועניין, אך בתנאים מסוימים היא מאפשרת לסטודנטים לא לשלם מס הכנסה על אותן המלגות.

 

פטור לאחר סיום העסקה

לאחר סיום העסקה ישנם כספים שמקבל השכיר שסיים את עבודתו. מורה שמקבלת תשלומים כאלו לאחר סיום תקופת ההעסקה שלה, יכולה להיות פטורה מתשלום מס הכנסה על אותם כספים, אם הם לא עוברים תקרה מסוימת שקובע החוק.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים