האמנות שבתכשיטנות – כל מה שתצטרכו כדי לתת לילדכם את כל הכלים להכנת תכשיטים

הילדים שלכם אוהבים לעצב ולעבוד עם הידיים? תנו להם הזדמנות לבטא את היצירתיות שלהם. אם הילדים שלכם אוהבים להשתעשע עם חרוזים, עיצוב, ציור ונייר, הם עשויים ליהנות מיצירת טבעות, סיכות דקורטיביות ויצירות לבישות מהנות אחרות. הפעילות מתאימה לכל המגדרים, בנים ובנות כאחד, ויכולה לכלול הכנת תכשיטים פשוטים ואף מתקדמים.

 

פעילות יצירתית לימי חופשה

ילדות רבות נוטות לענוד תכשיטים כבר מגיל קטן. במטרה להתחקות אחר הדמויות הנשיות בחייהן, הן נוטות לבקש לענוד שרשראות זהב לאישה, טבעות עם עיטורים וצמידים בעלי צורות וצבעים שונים.

עם זאת, אנחנו בתור הורים קצת פחות מתלהבים מהרעיון של מתן תכשיטים יקרים לילדנו לאור מחירם היקר והחשש שאלו עתידים להיעלם ולא לשוב אלינו עוד. לכן, פתרון נהדר, שכולל גם הפעלה אקטיבית, הוא פשוט לשבת עם הילדים ולהכין איתם תכשיטים שיתאימו להם אישית ויאפשרו להם לספק את צרכיהם וכן להביע את עצמם.

 

תליוני חימר

כדי להכין תלוני חימר רצוי ללכת לכל חנות ליד הבית שמוכרת מוצרי בית או לחלופין לחנויות אריגה שמספקות מוצרים דומים. לילדים תהיה יכולת לעצב צורות בעצמם. יש לציין שהיתרון בעיצוב בעזרת חימר שהוא יכול להיות א-סימטרי ועדיין לצאת אופנתי ויפה.

לאחר יצירת הצורות, יש לתת כתם של צבעים. אם תהיו מעוניינים להקנות לשרשרת ארשת של שרשרת זהב או כסף, רצוי לקנות את צבעים אלו, אך אל תגבילו את ילדכם וסייעו להם לבחור את הצבעים שהם רוצים, באופן שירחיב את היצירתיות שלהם ויאפשר להם להרגיש שתכשיט הוא יצירתם הבלעדית.

 

צמידי גליל נייר טואלט

לכולנו יש גלילי נייר טואלט בבית שיושבים ורק ממתינים להיזרק. כדי ללמד את ילדנו איך למחזר ואף להיות יצירתיים, אפשר לקנות צמר אריגה ולהפוך את הגליל לצמיד אופנתי.

תסייעו לילדכם לגזור את הגליל בעובי שיתאים עבור היד שלהם. במידה שההיקף שלו גדול מדי, ניתן להתיר בעתידנות את הגלגול המוכן מראש, ולהדביקו מחדש אחרי הצרה בעזרת דבק עמיד. בהמשך, תתנו לילדם ללפף את חוטי האריגה שנבחרו ותקבלו צמיד אופנתי ונוח, בהתאם לבחירת ילדיכם.

 

עיצוב מחדש של צמידים

לכולנו יש צמידים בבית שקנינו לילדות והן לא משתמשות בהן מסיבות שונות. אנחנו ממליצים להשתמש במגזינים ששוכבים אצלכם בבית ומעלים אבק ולתת לילדים לגזור אותם ולכסות את הצמידים נטולי השימוש. מדובר בפעילות נהדרת שילדים יכולים לשלוט בה לחלוטין. לצד זאת, היא עוזרת לפתח את המוטוריקה העדינה שלהם.

כל מה שנדרש הוא צמידי פלסטיק זולים ודבק. בהתאם, מדביקים את העמודים שנבחרו על ידי הילדים ומקבלים צמיד אופנתי ושיקי.

 

לסיכום

במידה שאתם מעוניינים להעסיק את ילדיכם ולתת להם פעילות אשר תפתח את היכולת המוטורית שלהם ותיתן להם מוצר שהם הכינו בעצמם, הכנת תכשיטים ביתית זו הפעילות עבורכם. בהצלחה!

תליון

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים