הדרכת עבודה בגובה עם צמח בטיחות

ככלל, רוב תאונות העבודה המתרחשות הן כתוצאה מעבודה הנעשית בגובה.

כדי להתגבר על תאונות אפשריות, קיימת הדרכת בטיחות בנושא עבודה בגובה, שמטרתה לשמור על ביטחונם של עובדים ובכך להעניק שלווה למעסיקים.

למעשה, מעסיקים מחויבים להעביר הדרכת בטיחות לעובדיהם, אותה אמור לקבל כל עובד שתפקידו בפועל מתבצע בגובה.

 

דרישות החוק

בהקשר לעבודה בגובה, קיימים דגשים לפי החוק, אותם יש ליישם בטרם יתחילו העובדים לעבוד בפועל:

  1. חובה לדאוג לעובדים לאמצעי בטיחות והגנה במקומות שקיים בהם חשש לנפילה מגובה מעל שני מטרים.
  2. יש לדאוג לתנאי עבודה הולמים עבור עובדים בגובה.
  3. יש להעביר לעובדים בגובה הדרכות מקצועיות וכן אימון מעשי, בטרם יתחילו בעבודה בפועל.

 

מה כוללת ההדרכה

הדרך היעילה להגביר את רמת הבטיחות של עובדים היא באמצעות הטמעת נושא הבטיחות כחלק משגרת העבודה היומיומית שלהם.

הדרכת עבודה בגובה כוללת חומר תאורטי וכן תרגול מעשי והיא עוסקת בכמה נושאים אשר כוללים:

  1. צמ"א – ציוד מגן שמיועד לעבודה בגובה.
  2. הדרכה בנוגע למצבי עבודה שונים – לדוגמא: עבודה על סולם, עבודה על פיגומים, עבודה על גגות, עבודה בהקמת במות, עבודה בהתקנת נערכות תאורה ועוד.

 

היכן ניתן לקבל הדרכת עבודה בגובה?

חברות מקצועיות שונות מציעות עבורכם הדרכות בתחום עבודה בגובה, בעזרתן יכולים עובדים לקבל הדרכה מקצועית ואפקטיבית. בהקשר זה, חברת מצח בטיחות בע"מ, המתמחה במתן שירותי בטיחות וגהות בעבודה, מציעה הדרכת עבודה בגובה. את ההדרכות לעבודה בגובה, מעבירה חברה זו ע"י מדריכים מקצועיים ומוסמכים בתחום, אשר מגיעים עד בית הלקוח. מטרתם ההדרכות היא שהעובדים יסיימו את ההדרכות בהצלחה בכדי שיוכלו לקבל תעודת הסמכה ואישור מעבר קורס.

 

מי מוסמך להעביר את ההדרכה לעובדים?

ככלל, הדרכות עבודה בגובה מתקיימות במקום העבודה והיא מותאמת לפי דרישותיו. את ההדרכות רשאים להעביר מדריכים מוסמכים. ההדרכה צריכה להתבצע בצמוד לדרישות החוק והיא נדרת לכלול את כל המידע לו זקוקים העובדים בכדי לתפקד באופן בטוח ואחראי במקום העבודה. למעשה, העובד אמור לקבל בהדרכה את כל המידע הקשור בעבודה בגבוה, בטרם הוא יתחיל בעבודה בפועל.

הדרכות עבודה בגובה מועברות לעובדים ע"י מדריכי בטיחות מוסמכים ע"י משרד בתמ"ת. היא מועברת באמצעות מצגת, תוך שימוש בתמונות ובסרטונים, כאשר המטרה היא להעביר את החומר ברמה גבוהה ומוחשית ככל הניתן. בסופה של ההדרכה, מקבל כל עובד שהשתתף בה – תעודת הסמכה לעבודה בגובה, המהווה עבורו אישור עבודה בגובה. התעודה תקפה למשך שנתיים וכמו כן, העובד מקבל בנוסף, כרטיס פלסטיק המכיל אישור על ההכשרה וההסמכה שעבר.

 

לסיכום

כדי לצמצם את הסיכונים הכרוכים בעבודה בגובה, קיימות הדרכות בתחום זה, אשר מטרתן להעניק לעובדים כלים בטיחותיים בהם יוכלו להשתמש בזמן העבודה בגובה. למעשה, מטרתן של הדרכות אלה היא להכשיר עובדים לעבודה בגובה בצורה הטובה והמקצועית ביותר. הדרכות עבודה בגובה מועברות ע"י אנשים מוסמכים בתחום ובסיומן, העובדים מקבלים תעודת הסמכה ואישור מעבר קורס.

 

חברת ניקיון

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים